خود را همان‌گونه که هستید نشان دهید!!

یک جامعه شناس گفت: انسان موفق و توانمند خود را به همان گونه که هست به دیگران نشان می‌دهد.

جعفربای محقق و پژوهشگر آسیبهای اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: برخی افراد در نشان دادن خویش به دیگران استادانه عمل کرده و خود را به همان‌گونه که هستند نشان نمی دهند یعنی چه بسا که آنها صفر خودرا صد جلوه می‌دهند به عنوان مثال فردی که کارگر ساده بیش نیست خودرا به دروغ مهندس و فوق‌تخصص معرفی می‌نماید.

وی افزود: این دسته از افراد بدون کم‌و‌کاست خودرا موجودی کامل، بدون عیب و نقص جلوه داده و تصور می‌کنند که دیگران آنان را همان گونه که معرفی می‌کنند، می‌پذیرند.

بای عنوان کرد: البته برعکس این افراد، کسانی هستند که درنمایاندن خویش به دیگران چندان مهارتی نداشنه و چه بسا صد خویش را ده جلوه می‌دهند. این دسته از افراد نمی‌توانند درست خودرا وصف کرده و از خویش تعریف کنند.

این جامعه‌شناس اذعان کرد: این دوگروه فوق دچار اشکال هستند. انسانهای موفق، به طور معمول خود را همان‌گونه که هستند توصیف می‌کننند.

وی تاکید کرد: انسان توانمند کسی است که خود را همان‌گونه که هست یعنی تمامی قدرت و نقطه‌ضعفهایش به دیگران نشان می‌دهد. درواقع آنها موفق به خودشناسی خویش شده‌اند.

وی افزود: هرانسان توانمند و موفق باید خودرا بی‌کم‌و کاست به دیگران عرضه کرده تا مردم در تعامل با آنها دچار مشکل و نقص نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار