مدیر فولکس واگن در آمریکا: تقلب، کار چند حقوق بگیر بوده است

«مایکل هورن» مدعی شد استفاده از نرم افزارهای تقلبی ضدآلایندگی در محصولات این شرکت تصمیم مدیران نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایکل هورن مدیر کل شعبه شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن در آمریکا در نشست مجلس نمایندگان این کشور در واشنگتن تاکید کرد: تا جایی که من می دانم رسوایی تقلب در محصولات فولکس واگن نتیجه تصمیمات مدیران و مقامات شرکت نبوده است بلکه این رسوایی را چند نفر حقوق بگیر در شرکت به بار آورده اند.

باور این مسئله بسیار سخت است و من خودم نیز این را قبول دارم. رسوایی استفاده از نرم افزار تقلبی در محصولات فولکس واگن هر روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند. بازرسان آلمانی روز پنجشنبه مقر فولکس واگن را در شهر وولفسبورگ مورد تفتیش قرار دادند.

مطبوعات آلمان نیز روز پنجشنبه نوشتند نرم افزار تقلبی سنجش میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته، در اروپا نیز بر روی برخی محصولات این شرکت آلمانی نصب شده است.

شرکت فولکس واگن اخیرا اذعان کرده بود که با استفاده از این نرم افزار در آزمایش میزان آلایندگی خودروهای دیزلی خود در آمریکا تقلب کرده است. مسئولان فولکس واگن یازدهم میلیون خودرو تولیدی این شرکت را که به این نرم افزار تقلبی مجهز شده در سراسر جهان فراخوان کردند اما به صراحت اعلام نکردند که آیا از این شرکت در خارج از آمریکا نیز استفاده شده است یا خیر.

مسئولان شرکت فولکس واگن اذعان کرده اند حدود یازده میلیون دستگاه خودرو تولیدی شرکت را به نرم افزاری مجهز کرده اند که می تواند نتایج آزمایشات ضدآلایندگی را تحریف کند. افشای این رسوایی تا کنون موجب شده است مارتین وینترکورن رئیس فولکس واگن از سمت خود کناره گیری کند.

روزنامه آلمانی زود دویچه زایتونگ در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از مسئولان شرکت فولکس واگن نوشت در اروپا نیز برخی محصولات این شرکت به نرم افزار تقلبی مجهز شده اند و باید بار دیگر مورد آزمایش قرار گیرند.

مسئولان فولکس واگن هنوز در این باره به خبرگزاریها چیزی نگفته اند. به نوشته روزنامه هندلزبلات، مسئولان شرکت خودروساز آلمانی فولکس واگن اعلام کرده اند که هشت میلیون محصول دیزلی این شرکت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به نرم افزارهای تقلبی تعیین میزان انتشار آلاینده ها مجهز هستند.

مسئولان فولکس واگن این مسئله را در نامه ای اذعان کرده اند که از طرف شرکت برای اعضای کمیسیون حمل و نقل بوندستاگ ( پارلمان آلمان) ارسال شده است. یک نسخه از این نامه نیز برای نمایندگان مناطقی از آلمان ارسال شده است که کارخانه های فولکس واگن در آنجا فعالیت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار