کانون اعلام کرد:

گروه‌های تئاتر حرفه‌ای به استان‌های متقاضی اعزام می‌شوند

اعزام گروه‌های حرفه‌ای نمایش کودک و نوجوان به استان‌های متقاضی برای اجرا در سالن‌های حرفه‌ای تئاتر همزمان با هفته‌ی ملی کودک آغاز شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی حرکتی را در حمایت از تئاتر کودک و نوجوان و در سطح کشور آغاز کرده که از اهداف اصلی آن استفاده‌ی کودکان و نوجوانان سراسر کشور از نمایش‌های حرفه‌ای است.

بر این اساس، استان‌هایی که از این پس برای میزبانی از گروه‌های نمایشی حرفه‌ای اعلام آمادگی کنند، می‌توانند از این امکان بهره برده و تئاتر حرفه‌ای را در اختیار تمام کودکان و نوجوانان قرار دهند. 

اولین درخواست توسط کانون استان تهران انجام شده و نمایش «گروفالو» به کارگردانی آرش شریف‌زاده همزمان با هفته‌ی ملی کودک به شهرستان فیروزکوه اعزام می‌شود تا در روزهای 16 و 17 مهرماه اجرا شود.

در ادامه همین نمایش میهمان کودکان استان خراسان شمالی خواهد شد تا با اجراهای خود در مجموعه‌ی تئاتر شهر بجنورد واقع در میدان مادر، خیابان تربیت، سالن گلشن با ظرفیتی بالغ بر 430 نفر کودکان و نوجوانان این استان را میهمان برنامه‌ی هنری کند.

نمایش گروفالو در خراسان شمالی از 20 تا 22 مهرماه در ده نوبت اجرا خواهد شد. 

گروفالو، قصه‌ی بچه موشی را روایت می‌کند که با استفاده از راهنمایی‌های پدربزرگش، خلاقیت و هوش سرشارش موفق می‌شود از دست دشمنان خود مار و جغد جان سالم به در ببرد. موش در مواجه شدن با آن‌ها از دوست قدرتمند و ترسناک خود (گروفالو) می‌گوید و... 

نویسندگی این نمایش‌نامه را بهرام جلالی‌پور بر اساس کتاب «گروفالو» به نویسندگی جولیا دونالدسون و ترجمه‌ی آتوسا صالحی بر عهده داشته است.

اشعار نمایش «گروفالو» سروده‌ی مهدی فرشیدسپهر است و آهنگ‌سازی آن را فرید نوایی، ساخت دکور و عروسک را علیرضا حسین‌پور و طراحی صحنه و لباس را ریحانه مطهری و آرش شریف‌زاده به عهده داشته‌اند. 

سعید حاجی حیدری، ترمه یعقوبی، مصطفی دارابی، مژگان نصیریان و آرش شریف‌زاده بازیگران این نمایش هستند و خشایار پیرعلمی به عنوان دستیار و برنامه‌ریز با عوامل این نمایش همکاری می‌کند. 

در همین حال، همزمان با هفته‌ی ملی کودک سالن سینما-تئاتر کانون استان قزوین نیز در همین طرح، میزبان نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری است که از 18 تا 22 مهرماه روزی سه نوبت بچه‌های قزوین را میهمان تئاتر می‌کند.

این سالن درشهرک کوثر، فلکه دوم، بلوار شهید محلاتی، نبش خیابان سمیه در شهر قزوین قرار دارد و 170 نفر ظرفیت دارد.

این نمایش بر اساس نمایش‌نامه‌ای از آرتور فاکویز و با ترجمه‌ی مریم سلطانیان به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار