در پرورش طیور از هورمون استفاده نمی‌شود

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی بیان کرد:‌ استفاده از هورمون در مرغ و طیور از نظر علمی و اقتصادی پایه اصولی ندارد.

عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر استفاده از هورمون در وضعیت تولید اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تولید مناسب است به گونه‌ای که از نظر علمی و اقتصادی پایه اصولی برای استفاده از هورمون در مرغ و طیور شایعه‌ای بیش نیست.

وی در خصوص رشد طیور گفت: در واقع دلیل اصلی رشد طیور اصلاحات ژنتیکی است که در طیور صورت می‌گیرد و این در حالی است که ضریب تبدیل مرغ در ایران بین 1.7 الی 0.2 و سن کشتار 38 الی 50 روز می‌باشد اما در کشورهای دیگر ضریب تبدیل بین 1.4 الی 1.6 و سن کشتار 32 الی 38 روز است.

حجت در ادامه گفت: در دنیا وزن لاشه مرغ بین 1.200 الی 1.500 و در کشور ما مرغ با وزن 1.800 مورد استقبال عمومی است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران تصریح کرد:‌در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری بین کیلویی 4400 الی 4600 تومان و برای مصرف کننده بین کیلویی 6700 الی 700 تومان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
با سلام
اين مرغها كلا مرغ نيستند جدا از اين مسائل به ازاي هرمتر مكعب در مرغداري ها چند مرغ وجود دارد؟ ايا اين مرغها رنگ تاريكي را هم ميبينند؟ كه استراحت كنند بعد از 45 روزگي اگربه كشتارگاه نبرند نهايت تا يه هفته بعد بيشتر زنده نيستند
پس اينقدر شعار ندين مرغ سالم بخوريد
من اگه مرغ بخورم محلي ميگرم ميكشم بعد استفاده ميكنم
باتشكر
آخرین اخبار