داغ مردسالاری بر دل تماشاخانه دا

نمایش «داغ» با نگاهی ضد سنت مردسالاری در تماشاخانه دا به روی صحنه می‌رود.

شادی فرزانه کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری نمایش «داغ» گفت: اجرای چند مونولوگ برای نغمه ثمینی در دانشگاه هنرهای زیبا و اعتماد او سبب شکل‌گیری کارناوال اعتراف و اجرای آثار دانشجویان در تماشاخانه دا شد و حالا نمایش «داغ» به عنوان یکی از آثار شرکت کننده در این کارناوال به تنهایی روی صحنه می‌رود.
 
وی در مورد این داستان اظهار داشت: نمایش «داغ» روایتگر مراسم عزای حاجی است که در آن زن حاجی با رفت و آمد میان حال و گذشته زندگی‌شان به مرور خاطرات و شخصیت همسرش می‌پردازد.
 
فرزانه ادامه داد: سعی در ارائه مانیفست نداشتم اما ایده این اثر ضد جامعه مرد سالار بوده و نمایشنامه «داغ» نقدی بر سنت مرده‌پرستی در ایران است همان طور که در خود اثر زن حاجی با مرگ همسرش حاجی سعی در مثبت جلوه دادن ضعف‌های شخصیتی او دارد.
 
وی در خصوص شیوه اجرایی نمایش «داغ» خاطرنشان کرد: میزانسن‌های این اثر نمایشی بسیار جزبی بوده و طراحی صحنه نود و موسیقی آن در عین رئال بودن بسیار مینی‌مال است.
 
فرزانهدر پایان گفت: در برداشتن اولین گام حرفه‌ای‌ام بسیار خوش‌شانس بودم اما نبود اسپانسر‌های مالی و ترافیک زمانی که سبب ارائه عجولانه کار می‌شود از معضلاتی است که به چشم می‌خورد.
 
گفتنی است نمایش «داغ» از 15 تا 30 مهر ساعت 18:30 در تماشاخانه دا اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار