ترغیب شرکتهای دانش‌بنیان و فناور به سمت استاندارد سازی

پارک علم و فناوری درصدد است تا شرکت‌های دانش‌بنیان فناور را به سمت استاندارد سازی ترغیب کند.

سید حسن علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی یکی از بزرگترین مراکز فناوری کشور است و در صدد هستیم تا با ترغیب شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آن‌ها را به سمت استاندار سازی هدایت کنیم تا محصولات قابل عرضه در جهان وجود داشته باشد . 

وی در ادامه افزود: امضای تفاهم‌نامه با قزاقستان نتیجه حضور پارک علم و فناوری خراسان رضوی در عرصه‌های بین‌المللی است قزاقستان دارای 10 منطقه آزاد صنعتی است که هر کدام از این مناطق آزاد بر روی یکی از فناوری‌ها متمرکز شده است. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خصوص آمادگی برای تبادل تجارت در حوزه فناوری تصریح کرد: برخی از کشورها خریدار فناوری هستند ولی بسیاری از کشورها مانند قزاقستان علاقمند به انتقال فناوری هستند و این کشور با توجه به برنامه توسعه‌ای خود بر روی صادرات فناوری تاکید دارد نه بر روی خرید محصولات دانش‌بنیان. 

علم الهدایی خاطر نشان کرد: در گذشته با کشورهای افغانستان و تاجیکستان مبادلات فناوری داشته‌ایم و در این راستا کارگروه مشترک تشکیل داده‌ایم ولی اکنون در حال تدوین مدلی هستیم تا در آینده در صورت همکاری با دیگر کشورها بتوانیم این الگو را اجرایی کنیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار