جنگ سوریه 1.5 میلیون معلول دائم به جای گذاشته است

بنا بر اعلام مسئولان پزشکی سوریه تعداد سوری‌هایی که از آغاز درگیری‌های داخلی و بحران این کشور معلول شده‌اند، به 5 / 1 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، حسین نوفل، رئیس مرکز پزشکی قانونی سوریه اعلام کرد: تعداد کسانی که در اثر درگیری‌ها در سوریه دچار معلولیت دائم شده و حداقل یکی از اندام‌های خود را از دست داده‌اند، به یک میلیون و پانصدهزار نفر رسیده است.

طبق گزارشی که سازمان جهانی معلولان نیز در مارس گذشته منتشر کرد، جنگ و بحران سوریه بیش از یک میلیون زخمی برجای گذاشت که در میان آن‌ها ده‌ها هزار نفر به اندام های مصنوعی و نیز مراقبت‌ طولانی مدت نیاز پیدا کرده‌اند.

فلورانس دونیز، مدیر برنامه‌های سازمان جهانی معلولان در این گزارش تاکید کرد: این تعداد معلول چالشی بزرگ محسوب می‌شود که باید از همین الان برای جلوگیری از افزایش تعداد معلولان جنگ اقدامی جدی انجام داد.

از سوی دیگر نوفل از طرحی برای نمونه‌گیری از ساکنان مناطق مختلف سوریه خبر داد و گفت: باید از ساکنان مناطق و استان‌های مختلف نمونه گیری شود و تمامی این نتایج به صورت دیجیتالی ثبت شوند. به این ترتیب هر جسدی که در هر منطقه‌ای یافت شود و دی ان ای آن مطابقت نداشته باشد از اتباع سوریه متمایز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اجساد مجهول الهویه بسیار است و به هزاران جسد می‌رسد بر اجرای کامل این طرح و آغاز آن در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد.

نوفل ادامه داد: پزشکی قانونی در حال حاضر طرح‌های شناسایی را برای شناسایی اجساد ناشناس آغاز کرده است.

سوریه از ماه‌ مارس 2011 شاهد آغاز جنگی داخلی بوده و هزاران شبه نظامی خارجی از دیگر کشورها به این کشور وارد شده وبه گروه‌های تروریستی به ویژه داعش ملحق شده‌اند.



منبع: ایسنا 



انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار