رویای سه ساله خوراکچی، سه ماهه نقش بر آب شد/ بررسی عوامل اخراج سرمربی گیتی پسند

تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان در پایان نیم فصل اول دست به ایجاد تغییر در کادر فنی تیم کرد و با محمود خوراکچی قطع همکاری نمود.در این مطلب به بررسی اتفاقات این دورا سه ماهه می پردازیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال در حالی آغاز می شد که تیم گیتی پسند اصفهان در تمامی دوران چهار ساله حضورش در فوتسال به مقامی کمتر از نایب قهرمانی دست نیافته بود و با وجود حضور مداوم ستارگان ملی پوش در این تیم، انتظارات و حداقل ها برای مدیران باشگاه و تماشاگران این تیم به نحوی متفاوت با سایر باشگاهها تعریف می شد. هواداران این تیم و مدیران باشگاه که دو قهرمانی متوالی را به دلیل فاصله یک امتیازی با شمسایی از دست داده بودند و دستشان خالی مانده بود در سال جدید با هدف بازگشت به قهرمانی وارد مسابقات شدند.

اما رقابت قهرمانی در فصل جدید رنگ و بوی دیگری داشت. بر خلاف سالهای گذشته که دو تیم مدعی قهرمانی بودند و منصوری قرچک هم کشان کشان خود را به بالای جدول نزدیک می کرد، در لیگ هفدهم تاسیسات دریایی، مجموعه ای از ستارگان فوتسال را با منابع مالی و مدیریتی قابل قبول همراه کرده بود تا با هدایت و روحیه قهرمان خواهی شمسایی توقف ناپذیر به نظر بیاید. مس سونگون ورزقان با خرید بازیکنان برزیلی و جذب طیبی و صمیمی با علی افضل مدعی قهرمانی شد. دبیری تبریز با تقویت کادر فنی و بازیکنانش نیم نگاهی به قهرمانی داشت و حتی حضور یاسین پیشرو با سرمایه نجومی هم این تیم را مدعی کرده بود و هم منابع مالی باشگاهها مانع خرید بازیکنان برجسته دیگر تیمها توسط گیتی پسند شد تا با توجه به خروج بازیکنان باتجربه ای نظیر محمد کشاورز، محمد طاهری و افشین کاظمی کار برای گیتی پسندی ها خطرناک به نظر آید.
حالا با گذشت نیم فصل از این رقابتها مدیران باشگاه با خوراکچی قطع همکاری نموده اند و در روزهای آتی مربی جدید خود را معرفی می کنند .در این مطلب به بررسی عواملی که موجب نارضایتی مدیران و این قطع همکاری شده می پردازیم.

یکم- حضور در باشگاه گیتی پسند پس از تجربه ناموفق در شهرداری ساوه: انتقال خوراکچی به گیتی پسند اصفهان در مقطعی رخ داد که تیم شهرداری ساوه با هدایت محمود خوراکچی به دسته اول فوتسال سقوط کرده بود و انتقال این مربی بعد از عدم توفیق در نگه داشتن تیم به تیمی که به نایب قهرمانی هم راضی نیست کمی سوال بر انگیز بود و در ایجاد نشدن اعتماد میان بازیکنان و کادر مدیریتی به وی موثر بود.

دوم- خریدهای بی فایده خوراکچی: تیم گیتی پسند اصفهان که همواره به داشتن ستارگان و بازیکنان با کیفیت شهره بود در ابتدای فصل خریدهای بسیار ضعیفی داشت که یک به یک زیر ذره بین قرار می دهیم : 

1- مهران رضاپور (شهرداری ساوه) : مهران رضا پور بازیکن سابق شهرداری ساوه که تنها سابقه دو سال حضور در تیمهای پایین جدولی لیگ را داشت و در این دو سال هم مهره اصلی و تاثیر گذار تیمش نبوده و با شهرادری به لیگ یک سقوط کرده بود یکی از بازیکنانی بود که برای پرکردن جای ستارگان گیتی پسند و کمک به قهرمانی تیم به اصفهان رفته بود. خوراکچی این بازیکن محبوب و مورد اعتمادش را در چند بازی اول مورد ازمایش قرار داد اما اشتباهات فردی، این بازیکن چپ پا را به نیمکت نشین کامل این تیم تبدیل کرد تا یک سهمیه لیگ برتری گیتی پسنداز دست برود.

2- اسماعیل وطن خواه(شهید منصوری): بازیکن سابق منصوری قرچک که به دلیل اختلافات مالی با منصوری ساز جدایی کوک کرده بود و به دنبال تیمی برای بازی کردن می گشت. وطن خواه که با پیراهن شماره چهار تیم، امید خوراکچی برای پر کردن جای کشاورز به حساب می امد هم خیلی زودو بعد از چند شکست هفته های ابتدایی به نیمکت نشین ثابت تبدیل شد تا دومین سهمیه لیگ برتری هم کمک چندانی به تیم نکند.

3- حسین حیدری (مس سونگون): دروازبان سابق مس سونگون که فصل گذشته در تیم مس فرصت بازی چندانی نیافته بود و در تمامی دیدارهای این فصل گیتی پسند به نیمکت دوخته شده بود.

4- مجتبی مریدی زاده (شهرداری ساوه) : بازیکن فصل پیش شهرداری ساوه که به همراه رضاپور و خوراکچی به لیگ یک سقوط کرده بود به یک باره وارد کورس قهرمانی شد و با وجودی که عملکردی بهتر از خریدهای دیگر داشت اما نتوانست مانند گذشته مهره اصلی و تاثیر گذار تیمش باشد و حواشی و شیطنتهای همیشگی وی به جنجالهای بازی قرچک منجر شد. همچنین بگو مگو های این بازیکن در رختکن هم ارزشهای فنی که می توانست با خود به همراه داشته باشد را زیر سوال برد.

5 - مهران عالیقدر: تنها خرید خوب خوراکچی و گیتی پسند خرید دقیقه نودی مهران عالیقدر بود. بازیکن بلند بالای شیرازی این تیم در روزهای پایانی و با احساس خطر مدیران باشگاه به تیم تزریق شد تا عصای دست خوراکچی باشد.
 با مقایسه این عملکرد نقل و انتقالات باشگاه با خروجی های باشگاه که بازیکنان با تجربه و تاثیر گذاری به حساب می آمدند، می بینیم که مهره های گیتی پسند در حد رقابت با تاسیسات دریایی ، مس و دیگر تیمها نیستند.

سوم: رقم قرارداد بسیار پایین خوراکچی: محمود خوراکچی در مصاحبه های بعد از قراردادش با گیتی پسند صراحتا از انتظار سه ساله اش برای حضور در نیمکت گیتی پسند سخن گفت. این علاقه خوراکچی به حضور در گیتی پسند و فرصت طلبی وی برای جبران ناکامی در شهرداری ساوه وی را مجاب کرد با رقم انتقال بسیار پایین تر از قیمت به این تیم بپیوندد و این رقم که به بیرون هم درز کرده بود اعتماد برخی بازیکنان گران قیمت تیم را از او صلب کرد به علاوه به مدیران باشگاه که از ابتدا هم موافق حضورش نبودند اجازه داد به راحتی عذر وی را خواسته و اعلام برکناری کنند. چه بسا اگر مبلغ قرارداد بیشتری بود در صورت قطع همکاری با وی جدایی توافقی راه مناسب تری برای باشگاه به حساب می آمد تا اعلام خبر برکناری!

چهارم: از دست دادن حمایت و اعتماد دوطرفه بخش مهمی از بازیکنان: خوراکچی که معمولا به داشتن اعتماد و حمایت بازیکنان شهره بوده و در این زمینه موفق بوده از سال گذشته در تیم شهرداری در این زمینه با مشکل روبرو شد. در دیدارهای فصل گذشته حتی دیدیم باخت مقابل مقاومت البرز توسط وی به کمکاری شجری ربط داده شد. اما کار کردن در تیم گیتی پسند با حضور بازیکنان دنیادیده و با تجربه حکایت متفاوتی داشته و ماجراهای بعد از دیدار دبیری موجب شد بخشی از بازیکنان مهم تیم نسبت به وی بی اعتماد شوند تا خوراکچی با خریدهایش در تیم تنها بماند.

به هر شکل خیلی زود و بعد از سه ماه داستان حضور خوراکچی در گیتی پسند به پایان رسید و رویای سه ساله وی نقش بر آب شد حالا باید منتظر بمانیم تا تکلیف این تیم در ادامه مسابقات مشخص شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار