حسین مسافر‌آستانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره‌های تهران به گردهمایی هنری تبدیل شده

سینمای خانگی اثر سرنوشت‌ساز و مهمی در ارتقای فکری و اخلاقی جامعه می‌شود و سرمایه‌گذاری معنوی را نیاز دارد.

حسین مسافرآستانه مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: جشنواره ویدئویی یاس در حوزه تولیدات سینما خانگی برگزار می‌شود و یکی از مهمترین مجموعه‌های فعالیت‌ها زیر مجموعه سینمای کشور است.
 
وی افزود: این مجموعه بسیار مهم و تاثیرگذار در ارتقای فکر و اخلاقی جامعه و خانواده‌ها است که اگر به حال خود رها شود مثل قبل دستخوش سوء‌ استفاده‌های زیادی می‌شود. مردم در دوره‌ای از این حوزه‌ کاملا قطع امید کرده بودند و نیاز به فیلم دیدن خود را از طریق دیدن مجموعه‌ها و فیلم‌های غیرمجاز خارجی تامین می‌کردند.
 
وی در خصوص مدیریت حوزه سینمای خانگی اظهار داشت: باید از این حوزه مدیریت شود و فکر وجود داشته باشد تولیدات این مجموعه با دستورالعمل‌ تغییر نمی‌کند. برگزاری جشنواره یاس تغییرات زیادی در این حوزه ایجاد کرده و به طور مستقیم تاثیر در کیفیت می‌گذارد.
 
مسافرآستانه در خصوص فیلم‌های ویدئویی گفت: فیلم‌های بی‌کیفیت و کم کیفیت که در گذشته تولید می‌شد دیگر ساخته نمی‌شود. فیلم‌سازان دیگر خود را در معرض یک ارزیابی کارشناسانه می‌بیند و برای پرونده و کارنامه کاری خود با احتیاط قدم برمی‌دارند هر چقدر هم اگر انگیزه مالی و برگشت سرمایه داشته باشند می‌دانند که در تولید باید ملاحظه داشته باشند.
 
مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری عنوان کرد: خیلی از هنرمندان در حوزه فیلم‌های ویدئویی دارای هویت و شناسایی نبودند و عموما این حوزه را محل گذار می‌دانستند و فیلم در این حوزه می‌ساختند که بتوانند رزومه خود را پر کنند وارد سینما شدند چون ایده‌آلشان سینما است.
این جشنواره این تفکر را ایجاد می‌کند و هر کدام از حوزه‌های مستقل سینما می‌تواند دارای ویژگی‌های و اعتبارات ویژه ملی و بین‌المللی باشد.
 
وی اظهار داشت: این حوزه فیلم سازان خاصی خود را شناسایی می‌کند و فیلم‌سازان ما به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در این حوزه فیلم‌های موفق تولید کنند در دراز مدت آبرو و اعتبار جهانی برایشان به ارمغان می‌آورد و لازم نیست این حوزه را محل گذر به ترقی بدانند.
 
وی در خصوص اعتبارات این حوزه عنوان کرد: باید اعتبارات لازم در حوزه‌های مختلف سینمایی تامین شود در مستند، فیلم‌کوتاه، انیمیشن و ... دارای ارزش‌های خودشان هستند باید اعتبارات فراهم شود.
 
مسافر آستانه در ادامه اظهار داشت: در این حوزه هنوز از نظر معنوی سرمایه‌گذاری و تامین اعتبار نشده است امیدوارم تفکرات بوجود آمده ادامه‌دار باشد.
 
مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری در خصوص تجهیز سینمای رامسر گفت: در هیچ یک از شهرهای ما بجز چند شهر اصلی زیرساخت‌ لازم برای جشنواره فیلم وجود ندارد. حداقل زیرساخت‌ها برای جشنواره این است که شرایط رفاهی و امکان خوب برای مدعوین و هنرمندان طراز اول که حضورشان در جشنواره ضروری است باید فراهم باشد. باید سالن‌هایی هم وجود داشته باشد که فیلم‌ها در آن جا اکران شود.
 
مسافرآستانه با انتقاد از تمرکز جشنواره‌ها در پایتخت گفت: جشنواره‌ فیلم در شهر تهران اشباع شده است البته به غیر از جشنواره فیلم فجر که باید در این مکان باشد جشنواره‌های دیگر صرفا به گردهمایی و دورهمی هنری تبدیل شده است ولی برای برگزاری جشنواره‌ در شهرستان‌ها باید امکانات شهرها و استان‌ها را ارتقا دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه 2 سال است جشنواره یاس در مازندران برگزار می‌شود عنوان کرد: این باعث شده که مسئولان احساس نیاز به وجود سینما در این شهر می‌کنند و همین باعث ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه تجهیز در راه‌اندازی سینمای این شهر شود. سینمای رامسر چندین سال است که بلااستفاده مانده و ما پذیرفتیم از طریق جشنواره‌ این سینما را راه‌اندازی کنیم تا برای مردم این شهر قابل استفاده شود این سینما حداقل شرایط مطلوب اکران فیلم را داشت و حالا به سینمای دیجیتال تبدیل شده است که تقدیم به مردم رامسر می‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار