عطایی: حتی ریشه درختان هم نمی توانند از آب باران استفاده کنند/ به راحتی آب باران را از دست می دهیم

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه اشکالاتی در سطح شهر برای جمع آوری آب باران وجود دارد، گفت: حتی ریشه درختان هم نمی توانند از آب باران استفاده کنند.

عطایی: حتی ریشه درختان هم نمی توانند از آب باران استفاده کنند/ به راحتی آب باران را از دست می دهیمعطایی مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌ و گو باخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رگبار شدید در سطح شهر اظهار کرد: همه عوامل شهرداری در سطح مناطق 22 گانه حضور دارند و در حال جمع آوری و کنترل آب های سطحی معابر و خیابان هستند.

وی افزود: معمولا به دلیل رگبار شدید آبگرفتگی و تجمع آب در سطح خیابان اتفاق می افتد اما نیروها در تلاش هستند تا این امر را برطرف کنند.

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تا پایان جمعه شب شاهد رگبار شدید و باد با سرعت 70 کیلومتر خواهیم بود، تصریح کرد: تمهیدات لازم در این خصوص انجام شده و تجهیزاتی مانند اره برقی ها برای قطع شاخه های شکسته آماده شده است.

عطایی با بیان اینکه معمولا به دلیل وجود شیب بسیار در شمال شهر آب ها به طرف مرکز شهر هدایت می شوند، یادآور شد: همه عوامل شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی در حالت آماده باش به سر می برند.

وی تاکید کرد: امروزه در کلانشهر تهران حدود دوازده هزار و 650 کیلومتر نهرهای معمولی در حاشیه خیابان ها و داخل کوچه ها وجود دارد که این نهرها برای جمع آوری آب های سطحی معمولی پیش بینی شده است به همین دلیل ما شاهد جمع شدن آب در سطح شهر هستیم.

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه حدود 500 کیلومتر کانال برای جمع آوری آب های باران داریم، افزود: ما 120 کیلومتر هم ذهکش برای جمع آوری آب های سطح شهر داریم.

عطایی با تاکید بر اینکه در زمان های گذشته آب ها به سطح زمین نفوذ پیدا می کرد، گفت: اکنون حتی یک نقطه خاکی هم در شهر وجود ندارد به همین دلیل همه آب ها در سطح معابر رها می شود چراکه آب در تهران نفوذ ناپذیر است.

وی با بیان اینکه امروزه حتی ریشه های درختان هم نمی توانند از آب باران استفاده کنند، تاکید کرد: برای بر طرف کردن این امر تمهیدات ویژه باید انجام شود و آب های باران را در شمال شهر جمع آوری کرده و به استفاده های کشاورزی برسانیم اما به دلیل ضعف های که وجود دارد ما آب باران را به راحتی از دست می دهیم. 

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: همه مدیران ارشد شهرداری تهران به دنبال راهکاری اساسی برای جمع آوری آب باران هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۴
مدیریت آبهای فصلی و بارش در همه ی کشور وجود ندارد آب باران در مناطق مرزی بهمراه خاک از کشور خارج میشود و آقایان همیشه دم از بی آبی و صرفه جویی میزنند
آخرین اخبار