رشت؛

برگزار یادواره شهدای نیروی انتظامی آستارا

یادواره 16 شهید نیروی انتظامی آستارا به مناسبت هفته ناجا در محل مسجد امام سجاد (ع) این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه شهرستان آستارا در این آیین گفت: همه ما باید قدردان تمامی رشادت ها و پایمردی های شهدا به خصوص شهدای ناجا باشیم.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه محفل شهدا باید با عزت و رنگ و بوی خاصی برگزار شود ، افزود: باید حضور تمامی اقشار مردم به خصوص مسوولان در آیین یادواره های شهدا پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه یاد کردن از شهدا نباید فقط در زبان و کلام خلاصه شود ، اضافه کرد: به برکت خون پاک شهداست که امروز امنیت در کشور حاکم است و روز به روز بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزوده می شود.

وی اظهار کرد: شهدا ناظر و شاهد بر اعمال و رفتار ما هستند پس شایسته است از ادامه دهندگان صدیق راه آنها باشیم.

امام جمعه آستارا گفت: شهادت بزرگترین درجه و رتبه ای است که خداوند به برخی از بندگان خاص خود عطا می کند.
حجت الاسلام حافظ نیا زنده بودن شهیدان را یک حقیقت الهی عنوان و اضافه کرد: شهیدان در ظاهر کنار ما نیستند ولی آن مردان خدایی برای همیشه در نزد خداوند روزی می خورند و در بهشت جایگاه والایی دارند.
وی اظهار کرد: برای اینکه راه و هدف شهیدان را بشناسیم باید وصیت نامه های آنان را بخوانیم و به درستی عمل کنیم.
امام جمعه آستارا تبعیت از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن دین اسلام و آرمان های انقلاب را از عمده سفارش های شهدا عنوان کرد و ادامه داد: باید درباره رفتار و سلوک معنوی شهیدان بیشتر و بهتر برای نسل جوان روشنگری شود.
وی برگزاری یادواره های شهدا را باعث نشر بیش از پیش فرهنگ دفاع مقدس بر شمرد و افزود: در این آیین ها مرام شهدا و راه پرنور آن بزرگواران برای جوانان بازگو می شود که در نهایت زمینه های تعالی معنوی را در جامعه فراهم می کند.
مداحی و ذکر مصیبت در رثای شهدای اسلام از دیگر بخش های این آیین بود.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و 160 شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.