اسماعیل هنیه: غزه آماده مشارکت در نبرد با دشمن صهیونیستی در قدس است

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: غزه برای مشارکت در نبرد با دشمن صهیونیستی در قدس شریف آمادگی کامل دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هنیه امروز (جمعه) در سخنانی در غزه خاطرنشان کرد: با وجود فشار، محاصره و دسیسه‌های مختلف، هرگز برای مشارکت در نبرد قدس کوتاهی نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تجربه نوار غزه در سه جنگ پیشین و نیز پایداری و ایثاری که در این جنگ‌ها از خود نشان داد، ذخیره‌ای راهبردی برای کرانه باختری، قدس، مسجد مبارک الاقصی و تمام فلسطین است.

نایب رییس دفتر سیاسی حماس با اشاره به این که انتفاضه سوم در کرانه باختری و قدس شریف در راه است، اظهار داشت: داشت: این ادعا که حماس درصدد تشکیل یک کشور کوچک در نوار غزه و جدایی از کرانه باختری است، باید از بین برود، ما یک ملت با یک سرنوشت و نبرد مشترک هستیم.

هنیه با بیان این که غزه در دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین پیشگام است، به فلسطینی‌ها برای شروع انتفاضه جدید تبریک گفت و بر تقویت روحیه مقاومت تاکید کرد.

وی تاکید کرد: باید تمامی ابزارهای حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و دیگر سرزمین های فلسطینی فراهم شود.

عضو برجسته حماس خواستار حمایت از انتفاضه در برابر هر گونه تلاش برای متوقف کردن آن شد و گفت: باید در برابر هر گونه دسیسه‌ای که برای بازگرداندن انتفاضه به نقطه صفر صورت می‌گیرد، ایستاد.

عضو دفتر سیاسی حماس افزود: ما بیست سال سازش و مذاکره را تجربه کردیم و دیدیم که نتیجه آن چیزی جز سردرگمی، ضرر و درگیری داخلی نیست. باید انتفاضه عمق و شدت بیشتری به خود بگیرد و تا رسیدن به مرحله آزادسازی، شعله‌های آتش این خیزش مردمی زنده نگه داشته شود.

هنیه اظهارداشت: درخواست ما از امت عربی و اسلامی این است که نبرد قدس و مسجد الاقصی را از یاد نبرند، مسلمانان و عرب‌ها باید در مقابل استعمارگران صهیونیست بایستند و از مسئولیت خود در این خصوص شانه خالی نکنند.

وی بر آمادگی جنبش حماس برای تقویت وحدت ملی و حمایت از ملت فلسطین در سنگر مقاومت و انتفاضه تاکید کرد و از جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی هم خواست تا ضمن تقویت وحدت، به اصول ملی و مقاومت پایبند باشند.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: ما به دنبال یک سازمان آزادی‌بخش واقعی هستیم که راه آزادسازی، انتفاضه و مقاومت را پیش گیرد و در درون خود نمایندگان تمام ملت فلسطین را جای دهد.

منبع:‌ ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار