لرستان؛

نگین اشترانکوه +تصاویر

دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در استان لرستان ایران که معروف به نگین اشترانکوه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در میان رشته‌کوه اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است.
 
نگین اشترانکوه +تصاویر

این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه دورود قرار دارد. این دریاچه که به نگین اشترانکوه معروف است به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است. سالانه در حدود ۷۰٬۰۰۰ گردشگر اقدام به بازدید از این منطقه می‌نمایند.

پوشش گیاهی این منطقه از درختان بلوط، بید، بادام، پسته وحشی، گلابی وحشی، چنار، نارون، بلوط مازو، گردو، انجیر، زبان گنجشک، سیب، زالزالک، ارژن، کنار کهور، انار، گز، و موی وحشی است و گل‌های لاله واژگون، شقایق، زنبق و لاله وحشی تاج خروسی و اختر وجود دارد.

نگین اشترانکوه +تصاویر

دریاچهٔ گهر زیستگاه مناسبی برای آبزیان و دیگر حیوانات وحشی است. منطقه حفاظت شده اشترانکوه با حیات وحش متنوع شامل حیواناتی است از قبیل بز، قوچ، آهو، کل، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه‌ای، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، شاهین، تیهو و آبزیان مانند مارماهی، لاک پشت، قورباغه و ماهی قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز در این دریاچه زیست می‌کنند.

نگین اشترانکوه +تصاویر

دسترسی به این دریاچه بوسیله خودرو از طریق شهرستان دورود امکان‌پذیر است که نزدیک‌ترین راه برای دسترسی به این دریاچه است. راه شکافی‌هایی که اخیراً انجام شده، باعث دسترسی آسان به این دریاچه شده است.

نگین اشترانکوه +تصاویر

نگین اشترانکوه +تصاویر


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
این دریاچه بین دو شهرستان الیگودرز و دورود قرار گرفته و راه دسترسی ماشین رو و پیاده روی آن از سمت شهرستان الیگودرز بسیار نزدیک تر و آسان تر است خصوصا برای خانواده ها و افراد غیرحرفه ای. لرستان دیار فراموش شده