المانیتور:

مسکو در پی جلب همکاری کردهای سوریه است

یکی از رهبران گروههای کرد سوری از پیشنهاد مسکو به کردها برای همکاری در مبارزه با گروه های تروریستی خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الهام احمد، از مقام های ارشد حزب اتحاد دموکراتیک در مصاحبه کوتاهی با المانیتور گفت: روسیه می گوید می خواهد با ما همکاری کند ‌تا با گروه داعش و سایر گروه های تروریستی مبارزه کند.

دولت اوباما روسیه را متهم می کند به جای داعش عملیات نظامی خود را بر مخالفان سنی میانه روی بشار اسد متمرکز کرده است.

کردها می گویند آمریکا مانع گسترش حوزه نفوذ کردها در سوریه شده است و ظاهرا مداخله غیر منتظره روسیه در سوریه برگ دیگری در اختیار کردها در بازی با دولت اوباما قرار داده است.

احمد درباره عملیات بمباران روسیه می گوید: گامی مثبت در مبارزه با تروریسم است، اما از طرف دیگر رژیم اسد را قدرتمند می کند و نکته ای منفی است.

احمد افزود: هیچ یک از اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که از حمایت آمریکا برخوردارند در مناطق اطراف حلب و ادلب که هدف بمباران هواپیماهای روسی قرار گرفته اند حضور ندارند.

فابریس بالانش، کارشناس فرانسوی مسائل سوریه و کارشناس میهمان موسسه واشینگتن به المانیتور گفت: حزب اتحاد دموکراتیک که از زمان نبرد کوبانی قلمرو خود را در شمال سوریه و در مرز با ترکیه گسترش داده است می خواهد دو منطقه تحت کنترل کردها را با هم متحد کند.

وی گفت: کردها می خواهند اعزاز، الباب، منبج و جرابلس را که همگی در غرب رود فرات واقع شده اند به کنترل خود درآورد. 

بالانش گفت: عزاز هم اکنون در اشغال جبهه النصره و تیپ هایی از ارتش آزاد سوریه قرار دارد.

بالانش افزود: اگر چه آمریکا به حزب اتحاد دموکراتیک در بیرون راندن داعش از کوبانی و تل ابیض در شرق کوبانی کمک کرد، اما واشینگتن به ترکیه قول داده است در ازای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک، اجازه ندهد کردها به سمت عفرین در غرب سوریه پیشروی کنند. 

کردها با مانع دیگری در پیشروی به غرب روبرو هستند: پانصد هزار نفر در فاصله اعزاز، الباب، منبج و جرابلس از جمله اقلیتی از ترکمن ها، حضور دارند. تصرف این مناطق بدون حمایت آمریکا بسیار دشوار خواهد بود.

بالانش به تازگی در مقاله ای نوشت: اگر آمریکا از پیشروی کردها حمایت نکند، حزب اتحاد دموکراتیک به روسیه و اسد روی خواهد آورد زیرا این تنها راه دستیابی به قلمروی به هم پیوسته در شمال است.

بالانش به مصاحبه اخیر المانیتور با صالح مسلم از رهبران حزب اتحاد دموکراتیک اشاره کرد و گفت: این گروه ممکن است برای دستیابی به هدف خود به اتحادی راهبردی با اسد و روسیه روی آورد. این حزب نمی خواهد حمایت آمریکا را از دست دهد، اما آمریکا نیز برای تدارک حمله ای بزرگ به پایگاه اصلی داعش در رقه به حمایت کردها نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار