رای ممتنع ونزوئلا و روسیه به قطعنامه شورای امنیت در مورد سودان جنوبی

ونزوئلا و روسیه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید حضور نیروهای این سازمان در سودان جنوبی رای ممتنع دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روسیه و ونزوئلا روز جمعه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تمدید مهلت حضور نیروهای صلحبان این سازمان در سودان جنوبی رای ممتنع دادند.

مقامات روسیه و ونزوئلا در این باره اعلام کردند علت رای ممتنع آنها به این قطعنامه، نگرانی درباره تحریم های سازمان ملل علیه طرفین درگیر در سودان جنوبی و همچنین استفاده از هواپیماهای جاسوسی در این کشور است.

بر این اساس «دیوید پرسمن»‌ معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود خطاب به شورای امنیت در حمایت از این قطعنامه گفت: «این قطعنامه حاکی از تعهد ما به حفظ فشارها بر دو طرف (در سودان جنوبی) است. هیچ یک از دو طرف به تعهدات خود در خصوص آتش بس عمل نکرده اند.»

اختلافات سیاسی میان «سالوا کر»‌رئیس جمهور سودان جنوبی و «ریک ماچار»‌ معاون پیشین وی منجر به وقوع جنگ های داخلی در این کشور در اواخر سال 2013 شد. دو طرف در ماه اوت گذشته یک توافق صلح را امضا کردند، اما از آن زمان تا کنون بارها یکدیگر را به نقض این توافق متهم کرده اند. در حال حاضر نزدیک به 13 هزار صلحبان سازمان ملل در سودان جنوبی به سر می برند.

در قطعنامه مورد حمایت شورای امنیت، مهلت حضور نیروهای صلحبان در سودان جنوبی تا پانزدهم دسامبر تمدید می شود. همچنین در این قطعنامه در خصوص تحریم های هدفمند علیه افرادی که صلح و ثبات سودان جنوبی را تهدید می کند هشدار داده شده است.

«پتر ایلیچوف» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این باره گفت:‌ «احزاب سودان جنوبی اکنون نیازمند حمایت و ترغیب هستند تا موافقتنامه آتش بس را اجرا کنند. تهدید به استفاده از تحریم تنها باعث دشوارتر شدن مواضع آنها می شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار