حسینی: فاجعه منا ناشی از بی‌کفایتی سعودی‌ها در مدیریت حج است

مشاور معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه گفت: فاجعه منا ناشی از بی‌کفایتی سعودی‌ها و بی‌تجربگی آن‌ها در مدیریت حج است.

حسینی: فاجعه منا ناشی از بی‌کفایتی سعودی‌ها در مدیریت حج استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینی سفیر سابق ایران در عربستان در نشست تخصصی "بررسی راهکارهای حقوقی پیگیری فاجعه منا" که صبح امروز در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در طول مدت دو هفته گذشته 4 بار کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شده است.

وی ادامه داد: ادله‌ای که تاکنون داریم نشان می‌دهد فاجعه منا توطئه نبوده، اما امکان دارد در آینده چنین دلیلی یافت شود و این فاجعه ناشی از بی‌کفایتی سعودی‌ها و بی‌تجربگی آن‌ها در مدیریت حج است.

حسینی با اشاره به آمار متناقض سعودی‌ها در این زمینه اظهار داشت: اولویت دکتر ظریف وارد آوردن فشار سیاسی مضاعف به دولت سعودی بود و تماس‌های مکرر با وزرا و معاونان سیاسی در این زمینه در طول فاجعه منا انجام شد.

وی با اشاره به این که از همان ابتدای فاجعه منا، ستادی برای این موضوع شکل گرفته بود، گفت: سعودی‌ها هیچ کمکی برای رفع مشکل انجام ندادند.

مشاور معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه با اشاره به رابطه سرد و پرتنش عربستان در پایان خاطرنشان کرد: بعد از فاجعه منا ما لبخندی نداشتیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فاجعه منا ، عربستان ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار