تولید 280 داروی دام و طیور در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ازتولید 280 داروی دام و طیور توسط 160 کارخانه تولید دارو موجود در کشور خبرداد.

دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کارخانه های تولید دارو 95 درصد داروی مورد نیاز طیور، 90 درصد داروی مورد نیاز دام و 80 درصد داروی مورد نیاز آبریان را فراهم میکنند.

دکتر خلج  ادامه داد:سازمان دامپزشکی سازمانی مستقل در سراسر کشور است  که یکی از مهمترین و ظایف آن تامین غذای سالم برای انسان ها است که این غذا مواد پروتئینها و فراوردهای خام دامی را در بر می گیرد .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد:بیماری های قابل انتقال از دام به انسان سلامت جامعه را به خطر می اندازد و برای جلوگیری از این امر باید از ذبح دام در مکانی غیر از کشتارگاه جلو گیری شود تا بیماری به انسان سرایت نکند.
 
خلج افزود: باید دام پس از ذبح 24 ساعت در دمای مناسب بماند تا از عدم آلودگی اطمینان حاصل شود که در کشتارگاهای غیر مجاز و ذبح هایی که در خیابان و منزل انجام می شود این موارد رعایت نمی شود.
 
وی در ادامه گفت: در سراسر کشور نظارت بر تمام واحدهای دامی و آبزی وجود دارد به گونه ای که مکان های پرورش ماهی قزل آلا که از ماده ماده‌ای رنگی به نام «مالاشیت کلین» استفاده کرده بودند ، معدوم شدندو اجازه استفاده داده نشد.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد :تمام فراوردهای آبزیان تولید آب های آزاد تحت نظارت سازمان دامپزشکی کلکشور است و همگی پروانه بهداشتی دارند. 

وی در پایان در خصوص واردات گوشت قرمز به کشور گفت: برای وارد کردن گوشت قرمز به کشور چند اصل مهم  شامل،وجود کشتارگاه مطلوب در آن کشور،ارزیابی خطر ،عدم شیوع بیماری دامی در آن کشور و قدرت نظام دامپزشکی آن کشور  وجود دارد که بعد از کارشناسی و نظارت بازرسان سازمان دامپزشکی کشور این امر محقق می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دام ، طیور ، دارو ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار