برگزاری جشنواره دانش‌آموزی نور ابن هیثم برای رشد استعدادهای درخشان

دبیرستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی نور ابن هیثم به منظور رشد استعدادهای درخشان در سطح مدارس خبر داد.

پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: جشنواره دانش‌آموزی نور ابن هیثم به منظور ایجاد زمینه رشد استعدادهای درخشان و ترسیم جدید در ذهن دانش‌آموزان و همچنین همکاری مراکز آموزشی برگزار می‌شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: جایزه مسابقه دانش‌آموزی نور ابن هیثم پس از داوری دقیق توسط اساتید مجرب و متعهد به برندگان این مسابقه اهدا می‌شود. 

کرمی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه تصریح کرد: از اهداف برگزاری این مسابقه توسعه آگاهی عمومی ، گامی در راستای ترویج علم، فرهنگ‌سازی و تمدن اسلامی بین نوجوانان کشور است. 

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان در خصوص مفاهیم قابل ارائه در این جشنواره دانش‌آموزی خاطر نشان کرد: مفاهیم قابل ارائه در این جشنواره دانش‌آموزی عبارت است از بازتاب نور‌ آیندهای گوناگون شکست نور و رفتار عدسیها و منشور،‌اتاق تاریک،‌ترکیب و تجزیه رنگها، تداخل نور می‌باشد،‌ همچنین اندازه گیری طول موج خطاهای بینایی، رفتار چشم و موارد زیستی ، فیبر نوری دانش و فناوری تصویر برداری را می‌توان در این مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم ارائه کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار