باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

وحشت از انتفاضه سوم فلسطینی‌ها، سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است

مقامات فلسطینی از وقوع انتفاضه سوم در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند؛ اما مقامات تل آویو برای جلوگیری از وحشت صهیونیست‌ها، این موضوع را رد می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موج عملیات گروه‌های فلسطینی علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به تازگی شدت گرفته است. به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل هنیه – رهبر گروه اسلامی حماس در نوار غزه – همزمان با کشتار فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست، آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

هنیه روز گذشته و همزمان با شهادت 6 فلسطینی، خشونت‌ها در بیت المقدس و کرانه غربی رود اردن را یک انتفاضه دانست. وی افزود: ما خواستار انتفاضه قوی‌تر و شدیدتر هستیم. این یگانه راه آزادی است.

وحشت از انتفاضه سوم فلسطینی‌ها، سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است


اسپوتنیک در ادامه با اشاره به موج خشونت‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی، نوشت: دیروز صدها فلسطینی در مرز نوار غزه گرد هم آمدند و اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سمت ایستگاه نظامیان صهیونیست در سوی دیگر مرز کردند. سربازان صهیونیست در اقدامی ددمنشانه به سمت معترضانی که به مرز نزدیک شده بودند، آتش گشودند و شش فلسطینی را به شهادت رساندند.

همچنین دیروز، در جنوب سرزمین‌های اشغالی، یک صهیونیست با سلاح سرد، 4 فلسطینی را زخمی کرد. این فرد پس از دستگیری به پلیس گفت تمامی اعراب تروریست هستند.

در شرایطی که رخدادهای چند روز گذشته فلسطین از آغاز یک انتفاضه جدید حکایت دارد، مقامات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از عنوان «انتفاضه» برای توصیف آن استفاده نمی‌کنند. آنها اصطلاح «موج ترور» را به «انتفاضه» ترجیح می‌دهند. 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در پیروی از همین الگو، خشونت‌های ده روز اخیر را "موج ترور" نامید. او همچنین محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه اسلامی حماس را به تحریک درگیری‌ها در شرق بیت المقدس در هفته‌های اخیر متهم کرد.

مسجدالاقصی برای هر دو گروه مسلمانان و یهودیان مکان مقدسی است و فلسطینی‌ها معتقدند رژیم صهیونیستی تلاش دارد ترکیب ساختاری این مسجد را تغییر دهد. انتفاضه اخیر در فلسطین، همزمان با ورود صهیونیست‌ها به این مسجد آغاز شد. با این وجود، مقامات صهیونیست برای کنترل خشونت‌ها، تدابیر امنیتی را در بیت المقدس افزایش داده‌اند.

مقامات فلسطینی در روزهای اخیر بارها مقامات تل آویو را به آغاز انتفاضه سوم تهدید کرده‌اند. با این وجود، صهیونیست‌ها با ایجاد جنگ روانی، موج ترورها در سرزمین‌های اشغالی را انتفاضه نمی‌دانند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد: موج ترور فلسطینی‌ها هنوز به یک انتفاضه تبدیل نشده است. این رسانه صهیونیستی با ابراز نگرانی از موج خشونت‌ها در کرانه غربی رود اردن و بیت المقدس، اقدامات فلسطینی‌ها را انتفاضه نمی‌داند.

با این وجود، ترس و وحشت از اقدامات شهادت‌طلبانه مجاهدان فلسطینی، سرتاسر سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است. نشریه جروزالم پست با تایید وحشت صهیونیست‌ها از عملیات فلسطینی‌ها، مدعی شد: اسرائیل و کرانه غربی رود اردن شاهد موجی از عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها است. این سلسله عملیات با سلاح سرد و گرم در روزهای گذشته سبب هلاکت دو صهیونیست شده است.

جروزالم پست با بررسی دقیق حملات فلسطینی‌ها در روزهای اخیر ابراز داشت: اوج این حملات با هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن دو فرد، همراه بود. این نشریه در ادامه مدعی شد با افزایش حملات فلسطینی‌ها، بسیاری از صهیونیست‌ها از گسترش موج سونامی خشونت‌ها تحت نام انتفاضه سوم نگران هستند.

جروزالم پست با اشاره به سلسله حملات فلسطینی‌ها به منافع صهیونیست‌ها اعلام کرد: دومینیوی حملات فلسطینی‌ها یکی پس از دیگری در سرزمین‌های اشغالی در حال روی دادن است، و این امر سبب وحشت صهیونیست‌ها شده است.

این رسانه صهیونیست در پایان اظهار داشت: گروه اسلامی حماس با راه‌اندازی هسته‌های شهادت‌طلبانه، از راه دور به مبارزه خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها به کابوسی برای مقامات تل‌آویو تبدیل شده است. با این وجود، مقامات صهیونیست می‌کوشند با فرافکنی، وقوع انتفاضه سوم را در سرزمین‌های اشغالی رد کنند. در هر حال، چه این مقامات انتفاضه سوم فلسطینی‌ها را بپذیرند و چه آن را رد کنند، موج وحشت از عملیات شهادت‌طلبانه، سرزمین‌های اشغالی را در برگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار