رئیس اتحادیه چایکاران:

افزایش 10 درصدی برگ سبز چای/ مطالبات چایکاران پرداخت نشده است

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: برداشت برگ سبز چای در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 الی 12 درصد افزایش داشته است.

افزایش 10 درصدی برگ سبز چای/ مطالبات چایکاران پرداخت نشده است
ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص وضعیت برداشت چای در کشور اظهار داشت: چین آخر برداشت برگ سبز چای در برخی از باغات شمال کشور برداشت شده و اواخر مهر ماه به پایان می‌رسد.

وی درخصوص وضعیت برداشت برگ سبز چای در سال جاری گفت: وضعیت برداشت برگ سبز چای در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 الی 12 درصد افزایش داشته است. 

رئیس اتحادیه چایکاران خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک کیلویی 2 هزار و 180 و درجه دو هزار و 210 تومان بوده و از طرفی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای باید در سال زراعی آینده افزایش پیدا کند زیرا در غیر این صورت باغات این محصول رها می‌شود.

هوسمی با اشاره به نرخ های فعلی خرید تضمینی برگ سبز چای گفت:در گذشته بسیاری از چایکاران به سبب سختی‌ها و فشارهای زیادی که بر آنان وارد شد مجبور به رها کردن باغات خود شدند و حال لازم است دولت نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک را به کیلویی 10 هزار تومان و درجه دو را به 8 هزار تومان افزایش دهد تا برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

هوسمی در خصوص مطالبات چایکاران اظهار داشت: درحال حاضر بخشی از مطالبات چین سوم و چهارم چایکاران باقی مانده که امیدوارم هرچه سریعتر مطالبات چایکاران وصول شود زیرا تاخیر در پرداخت مطالبات موجب بروز مشکلات مختلفی برای چایکاران خواهد شد.

انتهای پیام/  
برچسب ها: کشاورز ، باغات ، زارعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار