بهروز صفاریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آسرایی و رهنما در برنامه «دانه‌های انار» صدای یکدیگر را کامل کردند

با ادبیات به روز می‌توان نگاه نسل جوان را به سمت کارهای ارزشی معطوف کرد.

بهروز صفاریان آهنگساز، تنظیم‌کننده و خواننده موسیقی پاپ در خصوص ویژگی‌های تیتراژ برنامه «دانه‌های انار» و همکاری با فریدون آسرایی و مانی رهنما در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تقریباً کار را به اتمام رسانده‌ایم و به زودی آن‌ را تحویل همکاران عزیز خواهیم داد. به دلیل طولانی‌بودن ویدئوی این کار، وقت زیادی از ما گرفته شد و متفاوت بودن آن کمی تحویل کار را به تعویق انداخته است.

وی ادامه داد: فریدون آسرایی و مانی رهنما به طور مشترک این کار را اجرا کرده‌اند. این اثر جزو کارهای ارزشی و در حوزه دفاع مقدس است. اما نسبت به کارهایی که در این فضا کار می‌شود متفاوت بوده و در نوع و فرم خود کار خاصی محسوب می‌شود.

آهنگساز سریال «تکیه بر باد» عنوان کرد: ایده این اثر بسیار زیباست. ملودی در این کار استفاده شده که هر دو خواننده بتوانند به خوبی کار خود را اجرا کنند. با توجه به اینکه فریدون نباید اجرایی حماسی و اعتراضی داشته باشد، ‌از طرفی مانی هم نمی‌بایست با لطافت زیاد کار را اجرا می‌کرد، مرزی را در نظر گرفتم که این دو صدا یکدیگر را کامل کنند.

بهروز صفاریان با اشاره به نگاه خود به کار‌های ارزشی بیان کرد: به زعم من هر چه کارهای ارزشی متفاوت‌تر ارائه شوند، تأثیر‌گذاریشان بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه نسل‌های جوان‌تر با جنگ و وقایع آن دوران فاصله دارند، بنابراین طرز فکر آن‌ها کمی نسبت به آن روزگار دور است. به همین خاطر برای دور شدن از کلیشه و کمتر شدن شکاف بین نسل قدیم و جدید، باید نگاه نسل جوان را به سمت آثار ارزشی معطوف کرد.

وی افزود: نسل قبل با آن دوران آشنا بوده و مخاطبان بسیاری نیز از بین آن‌ها برای کارهای ارزشی و دفاع مقدس وجود دارد. اما اگر ما در پی جذب مخاطبان جوان‌تر هستیم، باید با ادبیات امروزی آن‌ها را جذب نماییم. منظور من از ادبیات به روز، سبک رپ و اجرای کارهای ارزشی با رپ‌خوانی نیست بلکه ارائه یک موسیقی با ارزش و خوب همراه با ادبیات راحت‌تر است. به طوری که با نسل جوان راحت‌تر ارتباط برقرار کرده و از کلیشه‌ها فاصله بگیرد، تا آن‌ها را با این نوع موسیقی و آثار آشتی دهد.

سازنده موسیقی سریال «دلنوازان» به خوانندگی علی لهراسبی بیان کرد: بنا به این مواردی که گفته شد، سعی کردم تا جایی که امکان داشت این موارد را در تیتراژ «دانه‌های انار» رعایت کنم. با دقت به این موضوع که خط و خطوط کار، نوع کار مدنظر، سفارش‌دهنده مشخص، همچنین نحوه کار خواننده‌ها و سبک آن‌ها هم واضح بود، کار ارائه شده همراه با خلاقیت و نوآوری ساخته شد.

صفاریان اظهار داشت: در حدود ده سال پیش، هنگامی که کار «بوی سیب» را ساختم از ذهنیت مدیران و تهیه‌کنندگان دور بود. اما این نوع نگاه، نگرش بسیار خوبی بود که اتفاقاً بعد‌ها مورد توجه نیز قرار گرفت.

وی در ادامه از فعالیت‌های اخیر خود گفت و عنوان کرد: ناظر هنری چند ترک از آلبوم محسن چاووشی بوده‌ام که بعد از ماه محرم و صفر به بازار خواهد آمد و سه ترک برای سریال «شهرزاد» که با صدای محسن چاووشی ساخته شد. همچنین تعدادی کار هست که هنوز به اتمام نرسیده و برخی از آن‌ها که جزو کارهای جدید هستند، هنوز تنظیم نشده است.

صفاریان در پایان از تجربه خوانندگی و ارائه آن‌ها به بازار اینگونه گفت: در اولین فرصت و قبل از به پایان رسیدن سال، تعدادی از کارهایم را به صورت تک ترک ارائه می‌کنم. من از قبل خوانندگی را نیز تجربه کرده‌ام و قصد دارم این بار نیز برای تنوع در کارم و تفریح و مسافرت حرفه‌ای وارد خوانندگی شوم و چند کار را ارائه کنم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.