تأیید هویت 285 جانباخته حادثه منا

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: ازمجموع 308 جسدی که در سه مرحله وارد کشور شدند، تا کنون 285 نفر شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی اظهارکرد: از كل اجساد قربانيان منا تاكنون 285 جسد تأييد هويت قطعی شده و برای انجام تشريفات قانونی و تحويل به خانواده ها، به استان های مختلف ارسال شده‌است، در اين ميان استان‌های خراسان رضوی، گلستان، فارس، مازندران، لرستان و اصفهان بيشترين آمار تلفات را داشته‌اند. 

وی بیان كرد: روند تأييد هويت قطعی 23 تن از جانباختگان منا با روش‌های تخصصی ژنتيك و آزمايش‌ها DNA در پزشكی قانونی در حال انجام است. ضمن آنكه اجساد تا زمان تأييد هويت قطعی در مركز تشخيصی آزمايشگاهی پزشكی قانونی نگهداری می شوند. 

به گفته شجاعی مراحل تشخيص هويت اجساد در پزشكی قانونی در مرحله اول شامل معاينه اوليه و آنتروپولوژيك است و در صورت عدم تشخيص هويت بررسی های تخصصی مانند نمونه گيری و DNA انجام می شود. 

وی تأکيد کرد: فرم هايی به همين منظور تهيه شده و از طريق سازمان حج و زيارت در اختيار بستگان مفقودين اين حادثه قرار گرفته است که تکميل دقيق اين فرم ها، کمک قابل توجهی در تسريع در امر شناسايی مفقودين حادثه خواهد کرد.

4 جسد ارسالی به استان های گلستان، گیلان و بوشهر که هویت شان تأیید نشد، برای تشخیص هویت به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارسال شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
چرا مدتیه دیگه اسامی جانباختگان که وارد کشور می شوند اعلام نمیکنند
آخرین اخبار