پروژه‌های فناوری اطلاعات قم به بخش خصوصی واگذار شود‌

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه باید تحولی در تولید محتوای فقضای مجازی ایجاد کنیم، گفت: باید در اداره پروژه‌ای فناوری اطلاعات با بخش خصوصی به صورت بلاعوض همکاری شود.

به گزارش پروژه‌های فناوری اطلاعات قم به بخش خصوصی واگذار شود‌گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن هانی‌طبائی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم که در سالن همایش‌های اداره‌کل پست استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشرفت‌های مناسبی در استان قم صورت گرفته‌ است، اظهارداشت: دولت به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات توجه ویژه‌ای دارد و مصوبه ویژه توسعه خدمات الکترونیک نیز در هیئت دولت تصویب شده است.
 
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات سیاست‌ها و راهبرد‌ها را در امر توسعه اطلاعات و فناوری اطلاعات به استان‌ها ابلاغ کرده‌اند، افزود: باید در این راه توجه ویژه به بخش خصوصی شده و پروژه‌های مختلف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت بلا‌عوض به بخش خصوصی واگذار شود.
 
وی با تاکید بر اینکه توسعه خدمات الکترونیک وظیفه اصلی اداره ارتباطات و فناوری ارتباطات است، خاطرنشان کرد: قم با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارد، در امر تولید محتوای فضای مجازی می‌تواند، بسیار اثرگذار باشد و به این طریق در تولید محتوا گام بردارد.
 
هانی با انتقاد از اینکه مراکز تولید محتوا به شیوه‌های قدیمی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: برای اینکه بتوان در این زمینه اثرگذار بود و به تولید درآمد پرداخت، باید روش‌ها و شیوه‌های تولید محتوا را به‌روز کرد.
 
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با تاکید بر‌اینکه ادارات‌کل استان‌ها از وزارت‌خانه انتظارت ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود که وزارت‌خانه برای پهنای باند تولیدی هر مرکز مبلغی پرداخت کند تا استان‌ها برای تولید محتوای شبکه‌های مجازی تشویق شوند.
 
وی با اشاره به اینکه مرکز قم هم هزینه تولید محتوا را پرداخت می‌کند و هم هزینه توزیع آن را، افزود: باید مناطق ویژه فناوری اطلاعاتی تشکیل شود تا بتواند به توسعه امر فناوری اطلاعات در کشور کمک‌کند.
 
هانی با اشاره به تعداد بالای دانشجویان قمی که در حوزه فناوری اطلاعات به تحصیل می‌پردازند، خاطرنشان کرد: باید این 5 هزار دانشجو را توجیه کنیم که باید خود به کارآفرینی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بپردازند و فقط منتظر ایجاد شغل توسط دیگران نباشند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه با اشاره به اینکه باید در وزارت خانه نقش بیشتری برای فناوری اطلاعات قائل باشیم تا ارتباطات، افزود: باید یک بازار تولید جدید محتوا و شیوه‌های جدیدی از تولید که متناسب با شرایط امروز باشد ایجاد کنیم.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.