تل آویو با یک سونامی مواجه می‌شود/ وقوع جنگ جهانی ششم

استاد دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: تل آویو در آینده ای نزدیک با یک سونامی روبرو خواهد بود و مرکز فرماندهی این سونامی در تهران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی  «از تل آویو تا ریاض؛ رویکردها و راهبردها» با حضور دکتر مهدی مطهرنیا عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و حسن هانی زاده تحلیلگر مسائل خاورمیانه در محل پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر مطهرنیا گفت: همه ملت ها در قالب دولت و دولت ها در قالب کشور عمل می کنند و همه دولت کشورها به دنبال منافع خودشان هستند. هیچ کشوری یافت نمی شود که به دنبال آن باشد که در مرحله نخست اهداف و منافع کشور دیگری را هدف خود قرار دهد.

وی ادامه داد: همه کشورها چه قدرتمند و چه ضعیف کارکرد مشترک برای دستیابی به منافع ملی خود دارند. در مجموع منطقه، که تحت عنوان خاورمیانه از  آن یاد می کنیم و آن را «هارت لند بزرگ» می نامیم و «هارت لند» نو یعنی خاورمیانه که کشورهای عربی بخشی از آن است.

استاد دانشگاه آزاد قم با اشاره به اینکه نو هارت لند که از هندوستان شروع می شود و شامل فلات ایران، خلیج فارس هم می شود ادامه داد: بخش دیگری از نو هارت لند را خاورمیانه تا مصر  تشکیل می دهد و بخش شرقی آن را هارت لند علیا یعنی تبت تشکیل می دهد. امروزه هارت لند بزرگ کمربند طلایی قدرت است.

مطهرنیا جنگ پنهان جهانی را در منطقه نو هارت لند در حال وقوع دانست و ادامه داد: این جنگ به عنوان جنگ ششم جهانی یا به عبارتی جنگ جهانی سوم در منطقه نهفته است.

وی افزود: اگر جنگ ایران و رم را به عنوان جنگ اول بدانیم، جنگ صلیبی را جنگ دوم، جنگ های جهانی اول و دوم را جنگ های سوم و چهارم و جنگ سرد را جنگ پنجم جهانی بدانیم اکنون ما در جنگ پنهانی به نام جنگ ششم جهانی قرار داریم.

وی تصریح کرد: در جنگ ششم که به تجربه قدرت های بزرگ جهانی و ابرقدرت ها آموخته اند دیگر هزینه ای برای جنگ گرم پرداخت نکنند.

وی افزود: نگاه به ایران، به عنوان قلب هارت لند بزرگ از سوی سیستم های امنیتی فرامنطقه ای به دو نگاه معطوف  است. اول آن که ایران را یک اژدهای بسیار خطرناک می دانند که می گویند سر این اژدها را باید در تهران قطع کرد که این نگاه در موساد و ریاض حاکم است. ولی ریاض نمی تواند خودش را به عنوان کنشگر مستقل از سیستم های امنیتی آمریکا بداند.

مطهر نیا یادآور شد: نگاه دوم آن که سیستم های امنیتی آمریکا به ویژه ارتش آمریکا تمثیلی که از ایران ساخته این است که ایران اختاپوس است. می گوید ایران یک اختاپوس متفکر است که مقاومت را در منطقه شکل می دهد. مغز این مقاومت در تهران است و بازوهای آن حزب الله و بشار اسد در سوریه هستند. ابتدا باید بازوها را قطع کرد و مغز را نه تنها از بین نبرد بلکه باید آن را کنترل کرد.

مطهرنیا با اشاره به این دو نگاه در سیستم های امنیتی اطلاعاتی کشورهای فرا دستی ادامه داد: اساس استعاره اژدها و اختاپوس در مورد ایران وجود دارد. از این جهت این استعاره وجود دارد که در مقابل جبهه مقاومت جبهه موافقت ایجاد شد. لذا جبهه موافقت خط موربی است که کمر مقاومت را باید بشکند.

استاد دانشگاه قم ستون فقرات مقاومت را  سوریه دانست و افزود:  بنابراین سوریه را وارد یک تحرک معنادار گروه های تکفیری کردند.

 وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صدور گفتمان انقلاب، جهان عرب و دولت های عربی منطقه را علیه ایران تحریک کرد.

مطهرنیا ادامه داد: ایالات متحده آمریکا همواره محکوم بوده است که هزینه های اسرائیل را تا قرن حاضر متقبل شود.انگلستان نزدیک ترین و در عین حال خطرناک ترین دوست آمریکا است که همواره بر سر ایران در حال رقابت با یکدیگر هستند.      

استاد دانشگاه قم با اشاره به عدم نیاز امروز آمریکا به یک قدرت نیابتی در منطقه ادامه داد: دیگر آمریکا  نیاز ندارد که هزینه های اسرائیل را مانند گذشته بپردازد. تل آویو در آینده ای نزدیک با یک سونامی رو به رو خواهد بود. مرکز فرماندهی این سونامی در تهران است.

وی ادامه داد: هرچه ایران و ایالات متحده آمریکا در مسئله برجام بیشتر پیش می روند این نزدیکی عملیاتی تر می شود. هر چه روابط ایران و آمریکا بهتر شود تل آویو بیشتر احساس خطر می کند. تل آویو دیگر برای آمریکا شریک حیاتی نیست. تل آویو در شرایط فعلیش یک شریک کلیدی است. لذا تل آویو در حال حاضر هم وزن عربستان شده است و صرفا مثل عربستان به یک متحد کلیدی تبدیل شده است.

وی با اشاره به تقسیم متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: آمریکا متحدانش را به سه دسته متحدان مهم، متحدان کلیدی و متحدان حیاتی تقسیم می کند. متحد حیاتی آمریکا در گذشته اسرائیل بوده است و در آینده متحدان استراتژیک و حیاتی آمریکا دیگر اسرائیل، انگلستان، فرانسه و آلمان نخواهند بود. در آینده متحدان حیاتی آمریکا کشورهایی مانند: کانادا، کره جنوبی و استرالیا خواهند بود. تل آویو و موساد به این موضوع پی برده اند و ریاض از این موضوع در رنج است.

مطهرنیا در پایان گفت:آمریکا حاضر است با ایران همکاری های پیوسته اما نه وابسته ای داشته باشد و عربستان را به اروپا بفروشد. سناریو مطلوب برای ایالات متحده آمریکا حفظ کل کمربند طلایی (هارت لند نو) از مصر تا تبت است.

در ادمه این نشست حسن هانی زاده با اشاره به نقش مخرب عربستان در منطقه خاورمیانه گفت: عربستان جزء کشورهایی است که لفظ نظام و سیستم براین رژیم منطبق نیست. این نظام قائم بر یک ساختار قبیله ای است که دو قبیله حاکم از 80 سال پیش تا کنون زمام امور را در این کشور به دست گرفته اند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بزرگ عربی و اخراج عثمانی ها از عربستان، که این واقعه همزمان شد با تلاش انگلستان در جهت حاکمیت دو رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی با رویکرد وهابیت در منطقه خاورمیانه.

 هانی زاده تصریح کرد: انگلستان در صدد است که در نظام اسلامی ایران شکاف ایجاد کند و از این رو در تلاش است که در کنار رژیم صهیونیستی یک رژیم وهابی عقیدتی ایجاد کند که در برابر مکتب تشیع ایستادگی کند.

تحلیل گر مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: عربستان در چندین مورد برای تقابل با جهان اسلام رو به روی کشورهای اسلامی ایستاد؛ در برابر جهان اسلامی که می تواند در برابر زیاده خواهی آنان ایستادگی کند و بتواند مسجد الاقصی را آزاد کند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی از سال 1979 یعنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از تمام ظرفیت های مالی و رسانه ای خود برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است که اخیرا برای اینکه یک جبهه عبری- عربی را ایجاد کنند در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

هانی زاده با اشاره به توجه ویژه عربستان به الازهر و کمک های مالی به الازهر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عربستان سالانه یک و نیم میلیارد دلار کمک مالی به الازهر می کند  و هدف عربستان این بود که الازهر را از کانون وحدت اسلامی خارج کند و وهابی و سلفی ها را در درون این نهاد اسلامی وارد کند و تا اندازه ای هم موفق بوده است. از این رو شاهد موضع گیری بعضی شیوخ بر علیه ایران بوده ایم.

وی افزود: عربستان با استفاده از ظرفیت مالی و اقتصادی خود سعی بر ضربه زدن به اقتصاد ایران دارد.

هانی زاده تصریح کرد:  کشوری که عنوان اسلامی و عربی را دارد در جنگی که بین غزه و رژیم صهیونیستی رخ داد، مبلغی بالغ بر ده میلیارد دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد که بتواند با استفاده از آن ملت فلسطین را سرکوب کند و اکنون رابطه ای پنهانی با رژیم صهیونیستی دارد و در تمامی سیاست های این رژیم دخالت می کند.

تحلیگر مسائل خاورمیانه تاکید کرد: عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که اکنون یک طرف جبهه عبری- عربی در تقابل با ایران هستند، به موازات هم علیه ایران، جهان تشیع وعلیه وحدت امت اسلامی  فعالیت می کنند.

هانی زاده در پایان گفت: براساس تحلیل های موجود قرار است کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تا سال 2017 یک رابطه کامل آشکاری با رژیم صهیونیستی برقرار کنند و تا یک سال آینده شاهد افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین خواهیم بود. همچنین عربستان سعودی در تلاش است تا بحرین را وادار کند تا سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور را افتتاح کند و رژیم صهیونیستی در سواحل خلیج فارس مسلط شود.

منبع: مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.