تهران زیر پای پنت هاوس داران!/مجوز را لک لک آورده است؟!

سالهاست که برج و باروهای بسیاری در شمال شهر تهران و ارتفاعات قد علم کرده اند و نماهای وسیع شهری از پشت پنجره های پنت هاوس این ساختمان ها خریداران دست به نقد را صاحب خانه کرده است؛ در این بین مسئولان شهری هم ناتوان در برخورد با این پدیده هستند و می گویند ما ساخت و سازهایی بالای هزار و 400 متر نداریم!

تهران زیر پای پنت هاوس داران!/مجوز را لک لک آورده است؟!به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالهاست که برج و باروهای بسیاری در شمال شهر تهران و ارتفاعات قد علم کرده اند و و نماهای وسیع شهری از پشت پنجره های پنت هاوس این ساختمان ها خریداران دست به نقد را صاحب خانه کرده است؛ در این بین مسئولان شهری هم ناتوان در برخورد با این پدیده هستند می گویند ما ساخت و سازهایی بالای هزار و 400 متر نداریم! 

مدتهاست مدیران شهرداری تهران در خصوص باغاتی که در شمال شهر تخریب می شوند، می گویند: ما اجازه ساخت و ساز باغاتی که به طور عمد تخریب می شوند را نمی دهیم! 

نکند بذر این ساخت و سازها را شبانه روی کوه ها می پاشند و مثل داستان لوبیای سحر آمیز رشد می کنند که هیچ کس مراحل ساخت و ساز آنها را نمی بیند! یا اینکه برخی چشمانشان را بسته اند تا نبینند! به هرحال چه ببینید و چه نبینید ارتفاعاتی که قبلا کوهنوردان فتح می کردند امروز ساختمان سازی فتح کرده است.

مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص تخریب باغات پایتخت می گوید: بر اساس قانون، 53 باغ که به صورت عمدی تخریب شده بودند، به پارک عمومی تبدیل شده‌اند و در صورت مشاهده هرگونه تخریب باغات در تهران، با مالکان برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اظهارات شهردار تهران افزود: به هیچ عنوان مجوز ساخت و ساز در باغات و ارتفاعات به کسی ارائه نمی‌شود و این امر به دستور شهردار به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است.

*ساخت و ساز گسترده ای در شهر اتفاق نمی افتد!

چهارشنبه گذشته بود که قالیباف در یکی از برنامه های شهرداری از کاهش ساخت و ساز در شهر و همچنین کاهش صدور پروانه خبر داد و گفت: در حال حاضر رکود اقتصادی درکشور شرایط سختی را در حوزه ساخت و ساز ایجاد کرده است چراکه بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری از راه توسعه ساخت و ساز بوده ولی امروزه ساخت و ساز گسترده‌ای در سطح شهر اتفاق نمی‌افتد.

ساخت و ساز در شهر تهران کاهش پیدا کرده اما این کاهش شامل برج هایی که مثل قارچ سربر می آورند نشده است شاید به این علت که ... بگذریم!

شهردار تهران در خصوص انتقادات مبنی بر از بین رفتن فضای سبز در دوران مدیریت خود می گوید: به زودی گزارشی در خصوص وضعیت فضای سبز تهران در طول 20 سال اخیر ارائه می دهم که روشن شود وضعیت فضای سبز و باغات که در خصوص آن حرف‌هایی گفته می‌شود در دو دهه اخیر چگونه بوده و شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز اقدامات خوبی انجام داده چراکه تا به امروز 500 میلیارد تومان برای خرید باغات صرف کرده‌ایم.

آقای شهردار شهروندان تهرانی منکر زحمات شما در توسعه فضای سبز نیستند اما منکر اینکه ساخت و سازهای بی رویه در هرکجای شهر نقض قرض صحبت های شماست هستند!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار