مجله سیاسی-اقتصادی آمریکایی اذعان کرد:

زمان نگرانی آمریکا از فروپاشی رژیم آل‌سعود فرا رسیده است

مجله آمریکایی «فارن پالیسی» در گزارشی با برشمردن چالش‌های پیش‌روی رژیم آل‌سعود، از فروپاشی این رژیم اظهار نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «فارن پالسی،» مجله سیاسی-اقتصادی آمریکایی، در مقاله‌ای به بررسی مشکلات و چالش‌های خطرناک پیش‌روی حکومت آل‌سعود -ازجمله کاهش‌ بهای نفت و اتخاذ سایست‌های خارجی نادرست این رژیم- پرداخت. طبق پیش‌بینی نویسنده این مقاله، اگر این چالش‌ها به صورت درست مدیریت نشوند، ممکن است در نهایت به طوفانی برای ایجاد بی ثباتی داخلی در عربستان تبدیل شوند. نویسنده در ادامه از «مشکلات درونی خاندان سعود،» «جنگ علیه یمن،» «مشکلات اقتصادی» و «فاجعه اخیر مراسم حج» به عنوان جدی‌ترین این چالش‌ها، نام برد.   
 
هفته گذشته روزنامه انگلیسی «گاردین» دو نامه یک شاهزاده ناشناس سعودی را منتشر کرد که در آن‌ها  اعضای ارشد رژیم حاکم را به قیام علیه «ملک سلمان،» پادشاه عربستان، فرا خوانده بود. این شاهزاده در این نامه‌ها خاطرنشان کرده است پادشاه و فرزندش که جانشین وی و ولیعهد سعودی است، سیاست خطرناکی را در پیش گرفته‌اند که این کشور را به سوی نابودی سیاسی، اقتصادی و نظامی پیش می برد.

با طولانی‌تر شدن حملات عربستان علیه یمن ، احتمال بروز آشوب و جنگ داخلی در عربستان بیشتر خواهد شد. گاردین خاطرنشان کرد که شاهزاده ناشناس سعودی حمله ثروتمندترین کشور عرب به فقیرترین کشور عربی را محکوم کرده و گفته است که «محمد بن سلمان» بدون راهبرد و یا طرحی آشکار شتاب‌زده وارد جنگ یمن شده که این امر باعث افزایش هزینه‌های جانی و مالی برای عربستان و انتقادهای بین المللی شده است.

سیاست‌های نفتی عربستان سعودی باعث کاهش 50 درصدی قیمت نفت در سال گذشته شد. مقامات سعودی به اشتباه گمان می‌کردند  هر زمان اراده کنند، می‌توانند قیمتها را دوباره به حالت قبل باز گردانند، ولی این روش عربستان موفقیت آمیز نبود. عربستان بودجه سال 2015 خود را روی قیمت 90 دلار برای هر بشکه نفت بسته بود، درحالیکه بهای کنونی نفت نیمی از این رقم است.
بحران دیگری که در کنار مشکلات اقتصادی عربستان را تحت فشار قرار داده این است که دو سوم جمعیت این کشور کمتر از 30 ساله هستند و یک سوم آنان از بیکاری رنج می برند. با وجود آنکه آمار دقیقی از داخل عربستان منتشر نمی شود، نرخ فقر در جامعه عربستان همچنان در حال افزایش است و در برخی گزارش‌ها این رقم 25 درصد اعلام شده است.

دو فاجعه بزرگ و خونین امسال مراسم حج در مکه و منا که بر اثر آن بیش از هزار نفر از حجاج کشته شدند، انتقاد بسیاری را در کشورهای اسلامی برانگیخت و این کشورها عربستان را به سوء تدبیر و ناکارآمدی در اداره امور حج متهم کردند. بسیاری از سران و شخصیتهای کشورها در همین رابطه درخواست کردند اداره امور حج به «شورای همکاری اسلامی» واگذار شود.

اکثر نشانه ها اکنون حاکی از آن است که عربستان مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است، وضعیتی که شاید در تاریخ این کشور بی سابقه باشد. به همین دلیل اگر اوضاع به حال خود رها شود، وضعیت در آینده خطرناک‌تر خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
حکومت عربستان کمتر از 2 سال دیگه نابود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
منقرض شن این آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
خداوند شر هرچه انسان بد هست کم کنه،
آرامش روانی کره خاکی رو مختل کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
بی صبرانه منتظریم شاهشون سقط بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
عربستان عددی نیست.مرگ بر آل سعود ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
به امید خدا زود تر نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
در روایات داریم که در حجاز شخصی که نام حیوان دارد (فهد : پادشاه قبل از عبدالله) به تخت مینشیند و پس از او شخصی به نام عبدالله به تخت مینشیند و پس از عبدالله حکومت های چند ساله و چند ماهه و چند روزه به وجود می اید و بینشان بشدت اختلاف می افتد و در یکی از همین روزهاست که امام زمان ظهور میکنند انشاءالله
انشاء الله این روایات مربوط به این دوره باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
بسم رب الشهدا و الصدیقین ، شمارش معکوس فرو پاشی آل سعود و داعش و صهیونیست ها و هم پیمانانشان شروع شده و هیچ کس هم قادر نیست که جلوی چرخش عقربه های ساعت زمان فرو پاشی را بگیرد چرا که خداوند تبارک و تعالی با مظلومان است نه با ظالمین و ستمگران ، چرا که خداوند خانه مکه مکرمه و مدینه منوره را امن قرار داده نه نا امن . لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
پروردگارا ,به حرمت آه و ناله مظلومان ستمدیده سوریه عراق و یمن و سایر بلاد اسلامی هر چه زودتر آل سعود و صهیونیست هارا از صفحه روزگار محو ونابود بگردان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
جنگ یمن جنگ اخر ال سعوده چون خودشون با شروع جنگ با هر حمله یه میخ به تابوت خودشون زدن و می زنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
آل سعود خود راگرفتاراشتباهات کرده
Spain
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
در دو حادثه مکه و منا 1000 نفر کشته شدند؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
اگر حکم جهاد دهد رهبر. ال سعود شود پرپر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
جنگ بین کفر و حق انکار ناپذیره...
اون روز می رسه و ما ایرانی ها نابودشون می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
به زودی وضع عربستان از سوریه هم بدتر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
انشالله
آخرین اخبار