لوییس فراخان: مزورانه است ما را در آمریکا شهروند بخوانند

رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا گفت: مزورانه است که بگوییم ما شهروند آمریکا به شمار می آییم؛ در حالی که هنوز در تلاش برای به دست آوردن حقوق انسانی خود هستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، لوییس فراخان، فعال مدنی آمریکا و رهبر جنبش امت اسلام در بیستمین سالگرد تظاهرات میلیونی مسلمانان آمریکا در واشینگتن گفت: مزورانه است که بگوییم ما شهروند آمریکا به شمار می آییم؛ در حالی که هنوز در تلاش برای به دست آوردن حقوق انسانی خود هستیم.

فراخان با شروع سخنرانی خود با نام خدا و درود و سلام به همه پیامبران الهی گفت: ما خدا را برای فرستادن موسی که تورات را به ما رساند شکر می کنیم. ما خدا را برای فرستادن عیسی که انجیل را به ما رساند شکر می کنیم. ما خدا را به خاطر فرستادن محمد بن عبدالله (ص) که آخرین آیات را با وی به انسان ها رساند شکرگزاریم که کتاب وی قرآن نام گرفت. 

من خود را دنباله روی مکتب محمد می دانم و نمی توانم خدا را آنچنان که بایست برای دخالت رحمانی اش در امورمان با حضور مهدی بزرگ شاکر باشم که در دنیا حاضر است و قهرمان تلاش ها برای آزادی مردم ما بخصوص در ایالات متحده آمریکاست.
 
فراخان افزود: پیش از همه می خواهم بگویم که برای ایستادن در اینجا، در برابر این ساختمان و در برابر این مردم بی شمار از خدا سپاسگزارم و از تک تک شما که تصمیم گرفتید به دعوت ما برای در خواست عدالت پاسخ بدهید، تشکر می کنم.

وی با اشاره به حضور برخی از سرخ پوستان در جمع تظاهر کنندگان و تقدیر و تمجید از آنان به عنوان صاحبان اصلی سرزمین آمریکا اذعان داشت: آنان در سرزمین خود رنج می کشند.

از میان همه آنانی که به دنبال عدالت هستند، هیچ فریادی بلند از فریاد کسانی که بیش از همه رنج کشیده اند وجود ندارد و کسانی که بیشترین رنج را می برند، مردمان بومی و کسانی از ما بودند که نه برای سیاحت و زیارت، بلکه در کشتی ها به اینجا آورده شدند.

بسیار مزورانه است که بگوییم ما شهروندان آمریکا هستیم در حالی که همچنان در تلاشیم حقوق مدنی را به دست آوریم و در عین حال، حقوق انسانی نیز از ما برای تعیین سرنوشتمان از ما دریغ داشته می شود.

فراخان پس از اشاره به ساختمان کنگره آمریکا ادامه داد: برای من جای افتخار است که در برابر این ساختمان بزرگ بایستم که برده های سیاه پوست و اجدا به تصویب رساند که به ما اجازه می دهد در پله های این ساختمان بایستیم.

رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا گفت از دنی دیویس نیز تقدیر می کنم که در مجلس نمایندگان و سنا قطعنامه ای رمن اشاره به حضور نمایندگانی از سوی مردم فرگوسن گفت همه انسان ها گذشته از دین و رنگشان، محترم و شایسته عدالتند و ما عدالت را نه فقط برای خود می خواهیم، بلکه برای همه کسانی که از آن محروم هستند، خواستاریم.
 
من صدای فریاد اجداد خود را می شنوم، رنج کسانی که ما روی شانه های آنان ایستادیم، احساس می کنم که اجداد ما از اینکه نسل جوان به پا خاسته است، خرسند هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار