حسینی در موافقت با طرح برجام:

توافق هسته‌ای حاصل 12 سال مذاکره است/ به کلیات طرح، رأی مثبت می‌دهیم

یک نماینده مجلس گفت: توافق هسته‌ای حاصل دو سال و به عبارتی 12 سال تلاش مذاکره نفس‌گیر بوده و برادران مؤمن در وزارت خارجه زحمات زیادی کشیدند.

توافق هسته‌ای حاصل 12 سال مذاکره است/ به کلیات طرح، رأی مثبت می‌دهیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدبهلول حسینی در صحن علنی امروز در موافقت با طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام گفت: از همکاران می‌خواهم نسبت به موضوع برجام و توافق هسته‌ای نگاه یک بعدی نداشته باشند و به این قضیه از تمام جوانب و زوایا بنگرند.

وی افزود: مبادا بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها فقط در پی آرمان‌ها و ایده‌ها باشیم. ما باید در مواجهه با مسائل و مشکلات داخلی و خارجی همه آرمان‌ها و واقعیت‌ها را در نظر داشته باشیم یعنی یک آرمان‌گرای واقعی باشیم.

نماینده موافق برجام ادامه داد: با این مقدمه بنده معتقدم مجلس لازم است کلیات این طرح را بنا به دلایل زیر تأیید نماید و سپس برای رفع نگرانی‌ها و سوءاستفاده‌هایی که ممکن است در روند اجرای برجام به عمل آید، یک چارچوبی را برای دولت و دستگاه دیپلماسی تعیین و تصویب کند.

حسینی گفت: چون هدف اصلی از مذاکره لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی است و اگر تأیید برجام و اجرای آن ما را به مقصود می‌رساند، چرا آن را رد کنیم.

وی ادامه داد:‌ این توافق برجام حاصل دو سال و به عبارتی 12 سال تلاش مذاکره نفس‌گیر و طاقت‌فرسا خصوصاً در سال‌های اخیر بوده و برادران مؤمن در وزارت امور خارجه زحمات زیادی را در این مورد کشیدند.

حسینی گفت: درست است که به قول دکتر ظریف ما به آن چه می‌خواستیم نرسیدیم اما به آن چه توانستیم، رسیدیم.

نماینده موافق تصریح کرد: پر واضح است که مذاکره فرمول و قاعده خودش را دارد و هر یک از طرفین مذاکره به دنبال کسب امتیاز بیشتر هستند اما بهترین نتیجه مذاکره خوب، برد – برد است. نتیجه‌ای که هر دو طرف را خشنود می‌کند البته ممکن است هر دو کمی هم نارضایتی‌هایی را داشته باشند اما به قول رئیس جمهور ما به طرف مقابل 3 گل زدیم و 2 گل خوردیم ولی خاصیت مذاکره و به عبارتی انعطاف هوشمندانه و به فرمایش رهبری نرمش قهرمانانه است.

وی افزود: بعضی از دوستان چنان در برابر برجام جبهه می‌گیرند و به انکار آن می‌پردازند که گویی ما راه‌های متنوع و کم هزینه‌تری در جامعه بین المللی داریم در صورتی که چنین نیست و انگار با محدودیت‌های کمرشکن مواجه نیستیم.

نماینده مردم میانه گفت: دوستان عزیز اگر بنای برداشته شدن تمام تحریم‌ها و خنثی گشتن تمام کوشش‌های ایران هراسی دشمنان راه حل دیگری که قابل عمل باشد، را دارید، ارائه فرمایید.

این نماینده موافق برجام اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم باید منعکس کننده نظر و خواست اکثریت ملت باشیم. در حال حاضر قاطبه ملت فهیم و صبور ایران با لحاظ کردن تمام مشکلات در شرایط داخلی و بین‌المللی تنش زدایی سودمند را از ما خواستارند و اگر ببینند طرف مقابل به اعتماد ما پاسخ شایسته ندهد، قطعاً اتحاد و ایستادگی بیشتری را نشان خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به کلیات رأی مثبت می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، برجام ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار