رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک:

انتقاد از عملکرد پتروشیمی‌ها در عرضه مواد اولیه/ هشدار نسبت به خرید سفره یکبار مصرف

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک با انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه تولید نایلون و پلاستیک توسط پتروشیمی‌ها گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از خرید سفره‌های یکبار مصرف غیرشفاف اجتناب کنند.

انتقاد از عملکرد پتروشیمی‌ها در عرضه مواد اولیه/ هشدار نسبت به خرید سفره یکبار مصرفرحیم مقیمی رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه توسط پتروشیمی‌ها گفت: متأسفانه خصوصی شدن پتروشیمی‌ها موجب شده تا به مرور زمان قیمت محصولات پلاستیکی و یکبار مصرف افزایش بیابد.

وی افزود: در مقاطع خاص کاهش عرضه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مواد پلاستیکی از طرف پتروشیمی‌ها موجب متلاطم شدن بازار شده است.

مقیمی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم اعضای این اتحادیه قیمت‌ها را افزایش نداده‌اند و حتی در برخی از موارد تخفیفاتی را نیز اعمال کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید برخورد جدی با این اقدام پتروشیمی‌ها صورت بگیرد چرا که آنها از دولت امتیازات بسیاری می‌گیرند اما به مردم خدماتی ارائه نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک گفت: توصیه ما به مردم این است که برای تهیه ظروف مورد نیاز خود در ایام محرم تنها به واحدهای صنفی که دارای مجوز هستند مراجعه کنند و از دستفروشان و سایر واحدهای غیرمجاز خرید نکنند.

وی ادامه داد: در شش نقطه تهران مانند راه‌آهن، مولوی، پامنار، شهرآرا، صادقیه و نیروی هوایی ظروف یکبار مصرف با نظارت اعضای اتحادیه به فروش می‌رسد.

مقیمی به قیمت ظروف یکبار مصرف نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت ظروف یکبار مصرف بسته به نوع مواد به کار رفته و وزن آن متفاوت است نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن عنوان کرد و تفاوت قیمت در بعضی از واحدهای صنفی به معنای گران‌فروشی آنها نیست.

وی تأکید کرد: مردم باید در خرید سفره یکبار مصرف نیز دقت کافی نمایند و تنها سفره‌هایی را تهیه نمایند که شفاف هستند چرا که در تولید سفره‌های یکبار مصرف غیرشفاف مواد سمی به کار رفته که برای سلامتی بسیار مضر است.

وی تصریح کرد: البته در این بخش باید مسئولان نظارت جدی نمایند چرا که برخورد با متخلفان در حوزه اختیارات این اتحادیه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار