در محیط کار چشمان خود را مثل عقاب تیز کنید+ تصاویر

تنها با انجام چند حرکت ورزشی می توانید به سلامتی چشمان خود کمک کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ما می‌دانیم که سلامتی بدن به وسیله انجام فعالیت‌های ورزشی و تحرک به چه اندازه‌ای حائز اهمیت است، اما هیچ زمانی راجع به ورزش اندام چشم فکری نمی‌کنیم، چرا که چشم نیز همانند سایر اندام‌های بدن برای داشتن عملکردی بهتر و طول عمر بیشتر نیازمند ورزش است.

گفتنی است که فعالیت‌ های اندام چشم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باعث کشش عضلات چشم شده و بینایی مرکزی مغز را تحریک می‌کند. همچنین تمرکز افراد را بهبود می‌بخشد.

شاید ورزش چشم برای بهبود آن هیچ گونه زمینه علمی نداشته باشد، اما به مقابله با مشکلات چشمی کمک بزرگی کرده و سطح بینایی فعلی را محفوظ نگه می‌دارد.

برای انجام ورزش چشم خود را آماده کنید
پیشنهاد می‌شود قبل از انجام این تمرینات آزمایشی را توسط چشم‌پزشک انجام دهید که به این طریق می‌توانید از مسائل و مشکلات مربوط به چشم خود اطلاع پیدا کنید.

همچنین، توصیه می‌شود که پیش از انجام تمرینات از پزشک خود درباره اثرگذاری تمرینات ورزشی پرس و جو کنید.

در نظر داشته باشید که انجام این تمرینات برای افراد نزدیک‌بین، خواندن پریش، افرادی که بیش از حد پلک می‌زنند، به هیچ عنوان مناسب نیست.
همچنین در افرادی که یکی از اندام چشمی او از کار افتاده باشد و یا دچار انقباض چشم باشد، نیز اثرگذار نخواهد بود.

دستورالعمل‌های کلی
1-برای آنکه در این راه به هدف خود رسیده و نتیجه بهتری را در بینایی خود شاهد باشید، لازم است که تمرینات را در اتاقی خصوصی و آرام با نوری مناسب انجام دهید.

2-همانطور که در ورزش یوگا تکنیک تنفس از ضروریات آن ورزش محسوب می‌شود، در اینجا نیز لازم است که به آن توجه کرده و با دریافت اکسیژن مناسب میزان استرس را در بینایی کاهش داد.

3-در انجام تمامی حرکات تنها چشم‌های خود را جابجا کنید و از تکان دادن سر خودداری کنید.



4- همواره لبخند بزنید و خلق مثبتی داشته باشید. با این کار می‌توان میزان تنش‌ها را به حداقل رساند.

تمرینات
1-بالا و پایین را نگاه کرده و بر روی آنچه می‌بینید متمرکز شوید. 5 بار این کار را کرده و چرخه انجام این تمرین را 3 بار در روز انجام دهید.

2- سمت چپ و راست را نیز همانند حرکت قبلی و به همان میزان انجام دهید.

3- نگاه‌های مورب داشته باشید، به طوری که چشم‌ها را از گوشه‌ای به سمت مقابل آن حرکت دهید و به آن قسمت‌ها متمرکز شوید. 5 بار این کار را انجام دهید.

///چشم

4- همانند شکل زیر حرکاتی ترکیبی مورب و زیگزاگی داشته باشید.

///چشم

5- نگاه کردن همانند عدد 8 یکی از بهترین تمرینات چشمی به شمار می‌رود که حرکات فیزیکی چشم را کنترل می‌کند. (همانند شکل)

///چشم

برای این کار می‌تواند شکل عدد 8 را بر روی دیواری مقابل دیدگان خود رسم کرده و آن را با چشمانتان ردیابی کنید. لازم است هر دو شکل را در جهاتی که نشان داده شده است، دنبال کنید.

6- همانند شکل دایره‌ای که در تصویر می‌بینید به سمت چپ نگاه کرده و چشمان خود را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.لازم است این کار را 5 بار در این جهت و 5 بار جهت پادساعت گرد انجام دهید.

///چشم

7- همانطور که در تصویر سمت راست می‌بینید، مسیر دایره‌وار را به آرامی با چشمان خود از دایره بزرگ‌تر دنبال کنید.(شکل بالا)

8- به آرامی از جای خود برخاسته و چشمان خودت را در جهاتی که در تصویر می‌بینید، حرکت دهید.

///چشم

برای پایان کار تمرینات مذکور لازم است کف دست خود را گرم کرده و بر روی چشمان خود مالش دهید. نفس عمیق بکشید و 1 تا 2 دقیقه آرام بمانید.

در آخر می‌توانید به آرامی چشمان خود را بسته و چند دقیقه در اتاقی ساکت استراحت کنید.

گفتنی است، ماساژ چشم می‌تواند به گردش خون داخل چشم و اطراف آن کمک بزرگی بکند که به همین منظور بایستی چند نکته را مدنظر داشته باشید:

1-همانطور که در شکل می‌بینید توسط ماساژ چشم بر روی نقاطی که در تصویر نشان داده شده است، فشار بیاورید. از جمله این نقاط می‌توان به شقیقه، گوشه پشت چشم و وسط ابرو اشاره کرد.
سعی کنید این کار را 2 بار در روز (یکی در طول روز و دیگری در شب) انجام داده و آن را به یک عادت تبدیل کنید.

2- از کمپرسور گرم و سرد استفاده کنید.
برای این کار ابتدا حوله‌ای را توسط آب گرم خیس کرده و بر روی صورت خود قرار دهید، مطمئن شوید که کل صورت خود را با آن پوشانده‌آید. سپس 2_3 دقیقه حوله خیس شده با آب سرد را جایگزین کنید.

3- بایستی حوله‌ای را با آب گرم خیس کرده و بر روی گردن، پیشانی، گونه خود مالش دهید. سپس به وسیله سر انگشت خود آهسته پیشانی و چشمان بسته خود را ماساژ دهید.

4- دستان خود را بسیار تمیز شسته، چشمان خود را ببندید و با حرکات چرخشی نوک انگشتان 1 تا 2 دقیقه بر روی آن ماساژ دهید. سعی کنید که فشار بسیار آرامی را بر روی چشمان خود بیاورید. با این کار چشمان خود را تحریک می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چشم ، بیماری ، درمان ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار