صبحانه ویروسهای سرماخوردگی را می‌کشد

در آستانه فصل پائیز دانستن برخی نکات طب سنتی باعث افزایش تضمین سلامتی ما در این فصل می‌شود.

دکتر مهدی فهیمی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به طور کلی دو تیپ ( نوع) مزاجی کلی گرم و سرد داریم که هر‌کدام از این مرژزاج‌ها به دو دسته تر و خشک تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه به طور عمومی بهتر است افراد برای مبارز با خشکی هوا در پائیز از غذاهای مرطوب مانند سوپ و آش استفاده نمایند، تأکید کرد: مرد تا حد ممکن از انواع غذاهای خشک به خصوص انواع فست فود، کوکوها و یا گوشت‌هایی که در روغن تفت داده می‌شوند پرهیز کنند و پیش از 1تا 2وعده در هفته از این مواد غذایی استفاده ننمایند.

این متخصص طب سنتی در خصوص تغذیه‌ی افراد با مزاج گرم توصیه کرد: این افراد بهتر است درفصل پائیز در طول روز بیشتر از میوه‌هایی مانند انار، ذغال‌اخته و دیگر میوه‌های ترش استفاده نمایند و درشب از دمنوش‌به‌لیمو، بابونه و یا شربت آلوئه‌ورا استفاده نمایند.

وی درباره توصیه های تغذیه‌ای به افرادی که دارای مزاج سرد هستند بیان کرد: این اشخاص بهتر است در فصل پائیز از میوه‌هایی همانند خرمالو، پسته و فندق استفاده نمایند.

فهیمی در ادامه افزود: افراد با مزاج سرد حداقل در هفته 3تا 4 نوبت چه در صبح و چه در شب ارده کنجد به همراه شیره‌انگور مصرف کنند.

وی با توصیه‌ی استفاده از شربت آبلیمو و عسل برای تمام گروه‌های سنی و به خصوص بچه‌های خردسال تصریح کرد: افراد با شروع فصل پائیز حتما در طول روز چند لیوان آب داغ بنوشند و چنانچه بچه‌ها دچار تنگی نفس شوند بهتر است قبل از خواب از بخور گرم استفاده نمایند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه دانش‌آموزان و سایرافراد جامعه حتما وعده صبحانه را میل کنند، اظهار داشت: افراد به هیچ وجه بدون این وعده غذایی روز خود را شروع ننمایند زیرا شانس ابتلا به سرماخوردگی شدید را افزایش می‌دهند.

وی با اظهار اینکه اشخاصی که دچار یبوست مزمن هستند در تمام سنین مستعد سرماخوردگی شدید و عفونت شدید ریوی می‌باشند افزود: بهتراست این افراد با استفاده از خاکشیر به همراه آب ولرم در صبح ناشتا و یا افزودن چند عدد آلوی بخارا به غذا و همچنین مصرف 7حبه انجیر خشک شبها قبل از خواب به کنترل بیماری یبوست خود بپردازند.

فهیمی با عنوان اینکه یک یا دوبار سرماخوردگی در سال سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی در بدن می‌شود گفت: هدف طب سنتی از مراقبت های دوره سرماخوردگی این است که عوارض ان مانند سینوزیت مزمن و یا عفونت های ریوی را کاهش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.