کار کردن روی مفاهیم عرفانی ذوق و روحیه خاصی را می‌طلبد

هنرمند برای خلق اثری با موضوع مذهبی با تمام باور‌ها و اعتقاداتش قلمو به دست می‌گیرد و کار می‌کند.

لیلا حق‌دوست هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مفاهیم عرفانی را با زبان هنر به خوبی می‌توان بیان کرد: سرآمدان هنرمندانی که کارهایی با مفاهیم عرفانی انجام می‌دهند به اعتقاد  من استاد فرشچیان است که به زیبایی مینیاتور را با این موضوع پیوند داده و هنر اصیل ایرانی را در این مسیر پیش برده است.

وی افزود: با اینکه هیچ‌گاه نمی‌شود به بزرگان دین و ائمه اطهار علیهم السلام ادای دین کرد اما پرداختن به آموزه‌های آنان با خلق حتی یک اثر هنری کاری پسندیده است که می‌توان آن را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: چند وقت پیش در یک مسابقه با موضوع امام رضا (ع) شرکت کردم که در هنگام کار روی آن تابلویی که برای مسابقه آماده می‌کردم حس خیلی خوبی داشتم.

همینطور که می دانیم نور از آسمان به زمین می‌رسد اما در این اثر من گنبد امام رضا (ع) را روی کره زمین کشیدم که به سمت آسمان نور می‌فرستاد.

وی اظهار کرد: کار کردن روی مفاهیم این چنینی ذوق و روحیه خاصی را می‌طلبد که فرد با باور‌ها و اعتقاد‌اتش قلمو بدست می‌گیرد و به خلق اثر می‌پردازد از این رو بسیار دوست دارم که با تمام قلبم روی مفاهیم عرفانی کار کنم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار