مراقب افزایش سن ازدواج باشید

یک روانشناس گفت: یکی از عوامل افزایش سن ازدواج خصوصا در پسران، مشکلات مالی و اقتصادی است.

محمود بیات روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهار کرد: بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان، امروزه یکی از مشکلات بزرگ در جوامع شهری خ صوصا کلان شهرها به شمار می‌رود که یکی از دلایل آن مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

وی گفت: ناتوانی پسران در تامین شرایط اقتصادی زندگی مشترک مهم ترین عامل افزایش سن ازدواج آنها و در پی آن دختران بوده و بیشترین تعداد جدایی‌های که در سال‌های نخست ازدواج صورت گرفته نیز به دلیل مسائل و مشکلات مادی است.

بیات در ادامه تصریح کرد: علت اصلی تاخیر در ازدواج دختران نیز روی آوردن به تحصیلات و کسب تخصص به منظور برخورداری از درآمد، کسب استقلال و ارتقای جایگاه اجتماعی بوده که به سبب آن، تصمیم به ازدواج در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

این روانشناس ادامه داد: با وجود مشکل اقتصادی شاهد ازدواج جوانان بیسواد و کم سوادی هستیم که شرایط سخت‌تری در یافتن شغل و درآمد مناسب داشته و این دسته از افراد ملاک‌های مهم‌تری‌ را در تصمیم و اقدام برای آغاز زندگی مشترک در نظر قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
متاسفانه امروزه توقع پسرها بالا رفته انتظار دارند دختری را به همسری بپذیرند که هم زیبا بوده هم تحصیلات و درآمد بالایی داشته باشد از طرفی پدر دختر هم فوق العاده پولدار باشد حال خود این آقا پسر چی داره هیچ!!! نه قیافه نه سواد نه پول نه کار و مهمتر اخلاق و ادب اجتماعی، این معضل جامعه ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
کشوری که برای آینده جوانان (که یکی شغل و دیگری ازدواج هستش) طرح و تدبیری نداشته باشد، بهتر از این نمیشه که دخترا بالای 35 سال و پسرا هم بالای 40 سال مجردو بیکار بمونن. و اونایی هم که ازدواج کردن سریع برن طلاق بگیرن چون بیکارو بیپولن !
اگر در کشوری جوانی به دلیل فقر نتونه ازدواج کندو کارش به گناه کشیده شود، باعث و بانی اون فقط و فقط دولت استو بس!
خواهشاً تا دیر نشده کاری بکنید.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
به نظر من وقتی پسرا دنبال دخترای خوشگل میگردند و دختران عادی رو اصلا حساب نمی کنند دخترای خوشگل هم دنبال پول و ثروت هستند و این میشه تاوان هر دو طرف چون زیبایی رو خدا میده ولی پول رو تلاش آدما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
اگر دختران مسکن اتومبیل و یک حقوق بالا از پسران نمی خواستند اوضاع خیلی فرق می کرد در ماه حدود یک میلیون تومان دارمد دارم ولی هنوز به هم جواب بله نگفتند خیل پرتوقا شدن
آخرین اخبار