نوبخت: یارانه‎ها پیش از پایان مهر به حساب خانوارها واریز می‌شود/ تغییری در تیم اقتصادی دولت نداریم

سخنگوی دولت گفت: یارانه‎ها پیش از پایان مهر به حساب خانوارها واریز می‌شود.

نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر سخنگوی دولت در جلسه هفتگی پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری، برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم تمام مسئولان کشور در شرایط پساتحریم بتوانند حقوق به تعویق افتاده ملت ایران را استیفا کنند گفت: ان شاء الله در شرایطی که از این پس پیش رو خواهیم داشت، شاهد رشد و توسعه کشور باشیم.

سخنگوی دولت افزود: تا اجرای برجام که پیش بینی می‌شود از اواخر امسال و اوایل سال آینده کاملاً شرایط متفاوتی را از گذشته در فراروی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد، برنامه کوتاه مدتی برای این پنج ماهه باقی مانده در دولت طراحی شد و امشب ریاست محترم جمهوری در یک برنامه زنده رسانه‌ای این برنامه را به اطلاع ملت بزرگوار ایران خواهد رساند.

وی با بیان این که ستاد اقتصادی دولت نیز در آغاز هفته آینده جزئیات این برنامه را بیان می‌کند، افزود: لازم به گفتن است که اقتصاد بیماری که در سال 1392 مراقبت و مواظبت و بهبودش به عهده دولت تدبیر و امید سپرده شد، به صورت مرتب وضعیتش مانیتور و رصد می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که وضعیت همه شاخص‌ها مخصوصاً شاخص‌های اقتصادی حداقل هفته‌ای دو بار با حضور دکتر روحانی بررسی و جمع‌بندی می‌شود، گفت: به این ترتیب متناسب با وضیعت شاخص‌ها، برنامه‌ها و شرایط مقتضی که لازم باشد، طلبیده می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: از این رو ما نمی‌توانیم همه فعالیت‌هایمان را محدود و معطوف به برنامه پنجم که 5 سال پیش تصویب شد، کنیم. ما حتی نمی‌توانیم به بودجه سال 1394 که اکنون در  فرایند اجرایش هستیم، مرتب استناد کنیم ما باید لحظه به لحظه شرایط کشور را پیش بینی کنیم و متناسب با آن شرایط نسخه بپیچیم و برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: شاید در طول این مدت نیاز به تصمیمات اقتضایی مناسب دیگری داشته باشیم که این را اتخاذ خواهیم کرد و متناسب با واقعیت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی تلاش خواهیم کرد.


* آماده‎ایم لایحه برنامه توسعه ششم را تقدیم مجلس کنیم

نوبخت اضافه کرد: در جلسه گذشته هیئت وزیران کار رسیدگی به پیش نویس لایحه احکام دائمی برنامه ششم به اتمام رسید و اکنون مهیا هستیم تا آن را به صورت یک لایحه با قید یک فوریت به مجلس محترم تقدیم کنیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: مجلس فرصت دارد در باقی مانده مهر ماه، آبان و تا نیمی از آذر این لایحه را بررسی کند و بعد از طبق روالی که در سنوات گذشته اعمال شده بود، در مدت قانونی لایحه بودجه تقدیم مجلس شود، ما مجدداً بودجه سال 1395 را به مجلس تقدیم می‌کنیم.


* مجلس نهم آثار ماندنی برای مجلس دهم به یادگار بگذارد

وی افزود: این برنامه چون برنامه سال اول دوره 1395 تا 1399 تحت عنوان برنامه ششم است دقیقاً در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی برنامه ششم تهیه شده و مجلس بعد از فراغت از تصویب احکام دائمی کنونی برنامه ششم به بودجه رسیدگی خواهد کرد و متناسب با زمان برای انتخابات آتی مجلس فرصتی در اختیار آن‌ها خواهد بود تا پس از بازگشت مجدداً جداول و احکام کمی برنامه همراه با مستنداتش تقدیم مجلس شود و امیدواریم مجلس نهم به نحو شایسته آثار ماندنی از خود را برای مجلس دهم به یادگار بگذارد.


* وجدان عمومی درباره رفتار برخی نمایندگان با اعضای دولت قضاوت می‎کنند

در ادامه این نشست نوبخت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه واکنش دولت نسبت به رفتار برخی از نمایندگان با اعضای دولت در جلسه بررسی کلیات برجام در مجلس چیست اظهار داشت: درباره برخورد ناشایسته‌ چندنماینده در ارتباط با بیانات و رفتاری نسبت به اعضای دولت در جلسه بررسی کلیات برجام داشتند قطعا وجدان عمومی به درستی قضاوت خواهد کرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به مشخصه‌ای که امام راحل به عنوان اسلام مطرح کردند باید عصاره‌ای از فضایل ملت باشد در شرایطی که نمایندگان احساسی و عصبی رفتار می‌کنند حتما باید خویشتنداری کنند واکنش دولت در این راستا حرکتی بود که صالحی انجام داد که می‌توانید نوع نگاه اخلاق‌مدار دولت را در این شیوه از رفتارها ملاحظه کنید.

نوبخت تصریح کرد: امیدواریم در آینده این گونه حوادث رخ ندهد برخی‌ در خوش‌بینانه‌ترین شرایط برای احقاق حق هر ابزاری را توجیح می‌کنند که باید در این راستا نهایت خویشتنداری صورت گیرد.


* باتایید شورای نگهبان شرایط برای اجرای برجام آماده می‌شود

وی درباره شرایط پسا تحریم و اجرای برجام در آینده اظهار داشت: پیش‌بینی‌مان این است با تصویب جزئیات این طرح در جلسه علنی امروز مجلس و تأیید روزهای آینده شورای نگهبان شرایط برای اجرای برجام آماده شود.

نوبخت با تأکید بر اینکه یک دستور کاری تهیه شده که طرف مقابل اقداماتی را انجام دهد تصریح کرد: به موازات این اقدام ما هم در نطنز، فردو و اراک کارهایی باید انجام دهیم در این راستا طرف مقابل اولین اقدامش این بود که بتواند قطعنامه جدید از شورای امنیت داشته باشد تا قطعنامه‌های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.

سخنگوی دولت افزود: آمریکا تعهداتی داشته که انجام داده است و از ماه‌های آینده با عملیاتی شدن برجام فرصت حرکت در مسیر پسا تحریم را ایجاد خواهد کرد و قطعا تحریم‌ها برداشته خواهد شد چرا که ما در شرایط پسا تحریم برنامه‌ریزی کردیم.


* شرایط برخورداری از پساتحریم آماده است

نوبخت با اشاره به حضور هیئت‌های خارجی در ایران برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در شرایط پسا تحریم و تمدید مقررات برخی از مقامات بلند پایه خارجی به ایران سفر می‌کنند و در حال حاضر نیز مقامات بلند پایه اقتصادی ژاپن در ایران هستند که باید در این فرصت کوتاه تا لغو کامل تحریم‌ها شرایطی برای اجرایی شدن این توافقات با کشورهای دیگر ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ما برای همکاری با کشورها در زمینه اقتصادی آنها را به سه بخش مبتنی بر تولید بهره‌وری و نوآوری تقسیم کردیم و در این راستا تکنولوژی را احصا کرده و برای تأمین بازار با همکاری کشورها تلاش می‌کنیم تا در جهت پیشرفت اقتصادی و افزایش صادرات گام برداریم فضا برای برخورداری از شرایط پسا تحریم آماده است و ما آنرا اجرایی خواهیم کرد.


* یارانه‎ها پیش از پایان مهر به حساب خانوارها واریز می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره پرداخت یارانه مهرماه گفت: این ماه به پایان نرسیده به حساب خانوارها واریز خواهد شد.


* ارائه کلیات بسته اقتصادی از سوی رئیس جمهور از رسانه ملی

سخنگوی دولت درباره چارچوب بسته اقتصادی جدیدی که رئیس جمهور امشب در برنامه زنده به ملت ایران اطلاع خواهد داد اظهار داشت: امشب به رئیس جمهور کلیات این بسته اقتصادی را به سمع و نظر ملت‌ خواهد رساند و از آغاز هفته آینده ستاد اقتصادی دولت در یک نشست جزئیاتش را بازگو خواهد کرد.


* فکر نمی‎کنم تغییر در بدنه دولت اقتصادی باشد

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا سخنان رئیس جمهور درباره تغییر در دولت مربوط به پس لرزه‎های نامه چهار وزیر است یا خیر، گفت: رئیس جمهور در تیرماه در یک نامه‌ای برنامه خود را برای اصلاح نظام پولی و بانکی و سرمایه‌ای ارائه داد و در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولیت برقراری انضباط بودجه را داشت و در ستاد اقتصادی دولت نیز کار گروه تخصصی تشکیل شد و مباحث مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه هفته آینده جزئیات این ستاد بیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما همواره برای اینکه بطور شایسته عمل کنیم نیازمندیم در جهت سرعت بخشی برای خروج از رکود برنامه‌های خود را به انجام برسانیم و برنامه کوتاه مدتمان نیز باید متناسب با شرایط موجود باشد اگر تعبیرمان این باشد که در بدنه دولت تغییر حاصل شود فکر نمی‌کنم که نظر رئیس جمهور این بوده باشد همه ما باید تلاش کنیم با هماهنگی کامل همه فعالیت‌ها را به پیش ببریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأکید کرد: در مقایسه با ادوار گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی هماهنگی قابل قبولی دارند و روابطشان همواره عاطفی و برادرانه است اگر یک موضوع خاص از سه نفر پرسیده شود طبیعتا نظرات متفاوتی ارائه می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به عنوان مثال درباره نرخ سود بانکی که اعلام شده بود بیش از نرخ تورم است انتظار بر این بود که آن زمانی که 40 درصد نرخ تورم داشتیم سود بانکی همین قدر بود البته دولت به تقلیل نرخ سود بانکی معتقد است و شورای پول و اعتبار در اولین جلسه این موضوع را مطرح خواهد کرد بنابراین هر سه دستگاه اقتصادی دولت بر این امر متفق‌النظر بودند و اختلافشان فقط  در میزان تقلیل سود بانکی بود که باید این موضوع به تدریج انجام شود.  


* طبق گزارش مرکز آمار رشد اقتصادی در بهار امسال مثبت بوده است

نوبخت درباره این سوال که صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران را در سال 94 منفی اعلام کرده است آیا شما این گزارش را تکذیب می‌کنید اظهار داشت: با توجه به استناد به صندوق بین‌المللی پول نرخ رشد اقتصادی ایران می‌تواند مثبت و نیم و منفی و نیم باشد و نرخ تورم را پایین اعلام کند این درحالی است که گزارشات مقدماتی از مرکز آمار نشان می‌دهد رشد اقتصادی کشور ما در بهار امسال مثبت بود و جزئیات آن در بخش‌های مختلف در آینده‌ای نزدیک ارائه خواهد شد.


* افزایش نمایندگان موافق جزئیات برجام ناقض ادعاها علیه دولت است

وی درباره اینکه کدام رفتار دولت باعث شده منتقدین و واکنش نمایندگان نسبت به دولت بیشتر شود اظهار داشت: امروز رأیی که مجلس به جزئیات برجام داد فراتر از رأیی بود که به کلیات داد و این آمار که از 139 به 161 افزایش یافت انتقادها را ناقض نشان می‎دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: فضایی که در هفته گذشته در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس بوجود آمد نمایندگان از زمانی که به آخوندی رأی اعتماد دادند رأی‌شان بیشتر شد. 

سخنگوی دولت درباره یک پنجره واحد اقتصادی و مأموریت وزارت اقتصاد و امور دارایی در جهت ارائه برنامه در پروسه پسا تحریم اظهار داشت: در تاریخ 17 شهریور 92 وزارت اقتصاد و امور دارایی موظف شد برنامه‌هایی را در دوره پسا تحریم فراهم کند و دستگاه‌های دیگری نیز مسئول شدند تا هماهنگی‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران فراهم سازند تا در پیچ و خم نظام بروکراتیک ما معطل نمانند.


* وزارت‎خارجه متولی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور است

نوبخت در پاسخ به این سوال مبنی براینکه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور قبلا فعال بوده و دولت از سرمایه‌گذاری آنان استقبال کرده و اما شاهدیم کارکنان این شورا بیکار شدند و بودجه به آنان تخصیص پیدا نکرده تصریح کرد: در گذشته این شورا در نهاد ریاست جمهوری مستقر بود اما با توجه به ماهیت و مأموریت آن وزارت‌خارجه مناسب‌ترین دستگاهی است که باید این شورا زیر نظرش قرار بگیرد. 

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی اصلاحیه‌ای درباره متولی این شورا پیشنهاد داد و پس از بررسی‌های لازم این نهاد زیر مجموعه وزارت‌خارجه شد در حال حاضر نیز بنده آمار دقیقی از کارکنان این شورا ندارم که آیا متناسب با مأموریت‌ها استخدام شدند یا خیر و یا اینکه مانند سایر دستگاه‌ها 30 نفر جذب شدند در این راستا ما تلاشمان را می‌کنیم که از با تجربه‌ها بیشتر استفاده کنیم.


* صرف پول حاصل از حذف یارانه‎ پردرآمدها در بهداشت و تولید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه درآمد حاصل از یارانه اقشار پردرآمد جامعه کجا هزینه خواهد شد اظهار داشت: مجلس در تبصره 20 قانون بودجه 94 پرداخت‌های نقدی 42 هزار میلیارد تومان را به 39 هزار میلیارد تومان تقلیل داد و این کاهش از محل حذف یارانه خانوارهای پردرآمد است که در کنار آن مواردی از جمله بهداشت و درمان، مبالغی برای تولید و همچنین مبالغی برای برنامه کوتاه مدت حمایت از تولید از این محل پرداخت خواهد شد.


* آمادگی دولت و بانک مرکزی برای همکاری درباره موسسه میزان

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت موسسه میزان اظهار داشت: قوه قضاییه پرونده این موسسه را بررسی می‌کند و ما انتظار داریم این پیگیری‌ها ادامه داشته باشد و بانک مرکزی و دولت نیز در این راستا آماده همکاری هستند.


* تا پایان سال بیش از 30 هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد

نوبخت درباره پرداخت نشدن حقوق پیمانکاران نیز تصریح کرد: در صورتی که پیمانکاران صورت وضعیتشان را ارائه دهند پس از تأیید مطالباتشان پرداخت خواهد شد ما در حال حاضر 8 هزار و 300 میلیارد تومان از بابت طرحَ‌های عمرانی را پرداخت کردیم و همچنان نیز در حال پرداختش هستیم قانونگذار در تبصره 50 علاوه بر اعتباراتی که برای پرداخت پیمانکاران در نظر گرفته 11 هزار میلیارد تومان به تفکیک، 500 میلیون تومان برای اوراق مشارکت و 500 میلیون تومان برای اسناد خزانه در نظر گرفته است تا ما بتوانیم به روش‌های پرداخت نقدی و تهاتری بدهی آنها را پرداخت کنیم. 

وی اضافه کرد: ما تا پایان سال بیش از 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد چرا که یکی از عوامل محرک برای عبور از گردنه رکود همین پرداخت‌ها است.


* نامه‎ای لاریجانی درباره غیرقانونی بودن حذف یارانه پردرآمدها در وزارت تعاون را دریافت نکردم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره نامه لاریجانی به روحانی که گفته بود، حذف یارانه پردرآمدها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خلاف قانون است نظر شما چیست گفت: من نامه‌ای از سوی رئیس مجلس به دولت در این راستا ندیدم و هر وقت نامه را مشاهده کردم توضیحات را ارائه خواهم کرد.


* اختلاف نظر دولت و مجلس در قیمت‎گذاری خوراک پتروشیمی‎ها

سخنگوی دولت در پایان این نشست درباره درآمدهای خوراک پتروشیمی‌ها و اختلاف نظر بین زنگنه و نعمت‌زاده درباره کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها اظهار کرد: در این راستا مجلس زمان رسیدگی لایحه بودجه 93  در حد 13 سنت قیمت‌گذاری کرد و آن هم با شرایطی که IR چه عددی باشد، اما دولت از مجلس خواست که به آن رأی ندهد و پس از آن در قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت فرمول‌هایی را بر روی این رقم تعیین کردند و وزارت نفت با توجه به شرایط، رقمی را که از سوی مجلس گفته شده بود را قبول نکرد و اعتقادش بر این بود که اگر این رقم از 13 سنت کمتر شود تولید مخارج و سرمایه‌گذاری لازم دچار مشکل می‌شود و این در حالی است که با افزایش تولید، سرمایه‌گذاری رشد خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
یک شب آقای احمدی نژاد در شبکه یک سخنی با مردم داشت فرمودند ما جهت کنترل مصرف بنزین بنزین 100تومانی را به نرخ 400 تومان می دهیم تا
عدالت برقرار بشه و خانواری که مصرف نمی کنه به صورت یارانه مهمان جیب اون کسی باشه که مصرف می کند کیسه آرد که به روستاییان می داد 400تومان رسید به 33500 تومان تمام مایحتاج مردم را گرون کرد به بهانه
برقراری عدالت و یارانه 44500 تومان را حق مردم بابت گرون کردن کلیه کالاها می دانست و حتی آن را تقدیس کرد که این پول امام زمان است برکت دارد و مردم هم راضی شدند حالا به دولت تدبیر امید رسیده میگه برای ما فاجعه عظمی است که یارانه به مردم بدیم تدبیر کردند و شروع کردند به حذف کردن البته بدون تدبیر هرچه فقیر و بدبخت هستند را حذف کردند و ثروتمندانم برا خودشون از امکانات بی رویه استفاده می کنند کسی هم پاسخگو نیست فقط باید ازاین ظلم به خدا شکایت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
شنیدیم یارانه می خواد قطع شه،پس دولت لطفا قیمت حامل های انرژی راشدیدا بکشه پایین،چون ماباپول یارانه این حامل هارا می پردازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
باباای ولا الکی الکی یک ماه یارانه مردم راخوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
یک ماه هاپلی چی میشه ،خسته ناشید آخر مهر پرداخت می کنید ، چرا هر ماه برای وزیر نفت عزا درست می کنید
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
به اقای نوبخت سلام برسانید و به ایشان بگوئید حق الزحمه انتخابات ریاست جمهوری آقای روحانی هنوز پرداخت نشده است . فرهنگیان ناحیه یک شیراز . لطفا پی گیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
دولت محترم طوری در مورد پرداخت و زمان واریز یارانه اطلاع رسانی میکند که انگاری پول صدقه میخواهد بدهد.کسی حق ندارد عزت یک ایرانی را پایمال کند اتفاقا مردم باید طلبکار باشند که چرا این مبلغ یارانه از سال 89 تا به امروز رقم ثابتی است و با توجه به درصد تورم و درصد افزایش قبوض افزایش پیدا نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
نوبخت جان ببين براي سندهاي سهام عدالت ميتوني ي فكري بكني.مورچه ها دارن همشونا ميخورن.ي تاريخ بده
-
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
اگه میتونید یارانه اون ده میلیونی که ثروت عظیمشون محرز شده را قطع کنید تا همه چیز درست بشه ،هی گیر دادید به این یارانه بدبخت بیچاره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
من نمیدونم قبلا یارانه مردم چه جوری پرداخت میشد.انوقت بنزین۴۰۰تومن بود.نون۲۰۰تومن بود.اب وبرق وگاز و....ارزونتر ازالان!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
باز هم مصیبت عظمای دولت فرا می رسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
چه جالب تا قبل از پایان مهر واریز می شود خیلی لطف میکنید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
جرا یارانه من قطع شد من که نه ماشین نه خونه ذارم نه خقوق بگیرم
Canada
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
سلام به دوستان وتلاشكران مجله خبرى:::::: جناب نوبخت ازيارانه صحبت كرديداز دارييهاى انهاييكه حذف كرديد ايامنم كه يك كارمند شهردارى باحقوق ١٥٠٠٠٠٠تومان نه خانه اى ونه ملك واملاكى جزء ثروتمندانم. هم درزمان رياست جمهورى احمدنزادوالان كه رياست جمهورى جناب روحانى اميدفراوانى داشتم كه يارانه به من تعلق بكيره ولى به
هرجامراجعه كردم مى كفتند سايت بسته است وبراى ثبت نام جديد امكان ندارد. باتوجه به توضيحاتى كه دادم. اولاً مراوخانواده براى دريافت يارانه ثبت نامه نماييد دوماًتمام مطالبات يارانه ازابتداء به من بدهيد.



از زحمات همه شما ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
آقای نوبخت ، این یارانه مال مهرماه است . باید قبل از شروع مهرماه پرداخت کنید داداش من .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
دو روز دو روز زمان پرداخت یارانه را به تعویق می اندازند. ملتو گیر آوردند. بدبختها اونایی که تو دورافتاده ترین روستاها با پول یارانه امرار معاش می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
آقای نوبخت
یه سوال داشتم:
همینجوری چند ماه از پرداخت یارانه ها زدن؟؟؟؟!!
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
میرسونشش ماه بعد یارانه،یه دفعه 3000میلیارد دیگه گم میشه
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
منظورشون از قبل از مهر یعنی 29 م یا 30 م هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
ورشکست نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
اقتصاددنياتاحالابافرضيات دانشگاه رفته هااداره ميشدوضعش خرابه اقتصادايران بافرضيات همين دانشگاّه رفته هاخيلي چيزهاراازدست دادبراي نمونه فرضيه نفتي بودن اقتصادايران موجب شکاف طبقاتي وکاهش جمعيت درايران شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
آیابابت واریزیارانه بایدپول چاپ شود؟آیامجوزواریزش بایدازخارج وداخل صادرشود؟اگرغیرازاین است چرامردم راخون به دل میکنیدخوب این طلب به حق مردم راسروقت واریزکنیدحضرات تدبیروامید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
بدانیم تولیدپول درعلم اقتصادمضراست وتولیدثروت مفیداست ویکی ازاهداف اقتصادمقاومتی ثروتمندکردن عامه مردم است که راهگشاوعاقبت اندیشی آن است
آخرین اخبار