توکلی: عدم قرائت پیشنهادات اشکال سیاسی داشت/ لاریجانی: نمایندگان با وفاق خود به موضوع کمک کردند

نماینده مردم تهران در واکنش به عدم قرائت پیشنهادات طرح برجام گفت: عدم قرائت پیشنهادات طرح برجام از نظر سیاسی اشکال داشت.

توکلی: عدم قرائت پیشنهادات اشکال سیاسی داشت/ لاریجانی: نمایندگان با وفاق خود به موضوع کمک کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران طی تذکری به آیین نامه داخلی مجلس از مدیریت جلسه مبنی بر عدم قرائت پیشنهادات طرح برجام در جلسه علنی امروز، انتقاد کرد.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما سوگند یاد کردید که آیین‌نامه داخلی مجلس را رعایت کنید ولی بنده نمی‌دانم که اگر قرار باشد آیین‌نامه را رعایت نکنیم نسبت به سوگند به جا آورده چند گوسفند می‌توانید برای این موضوع قربانی کنید.

لاریجانی در ادامه به شوخی خطاب به توکلی گفت: ما همان گوسفندان شما را از بهشهر آورده و قربانی می‌کنیم. 

(گفتنی است اظهارات لاریجانی خطاب به توکلی چند دقیقه‌ای باعث خنده سایر نمایندگان شد که توکلی در ادامه در واکنش به اظهارات لاریجانی گفت: بنده هیچ گوسفندی ندارم)

در ادامه نماینده مردم تهران خطاب به لاریجانی اظهار داشت: آقای لاریجانی امروز شما در عرض 20 دقیقه مهمترین موضوع سیاست خارجی کشور را به سرانجام رساندید، با وجود اینکه همه مسائلی که مورد نظر شما بود و ما هم از آنها مطلع بودیم و با رعایت آیین‌نامه قابل قبول می‌دانستیم؛ اما تسریع در این موضوع واقعا برای مجلس مضر بود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس در ادامه با بیان اینکه روز یکشنبه مانور تفرقه بود، بیان داشت: متأسفانه برخی، اقدامات مقدماتی مجلس را در روز یکشنبه رعایت نکردند و آن جلسه به نحوی پیش رفت که نباید آنطور می‌شد ولی خوب امروز هم که می‌خواستیم جزئیات طرح برجام را مورد بررسی قرار دهیم جنابعالی اجازه ندادید پیشنهادات قرائت شود که این کار از لحاظ قانونی و سیاسی اشکالات زیادی بر آن وارد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در واکنش به تذکر توکلی بیان داشت: ابتدا باید عرض کنم که مجلس در جلسه یکشنبه کلیات طرح برجام را به تصویب رساند که اگر طبق اصول کلیات طرحی رأی بیاورد این بدین منظور است که ماده واحده آن طرح مورد قبول بوده است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به  بررسی جزئیات طرح برجام در مجلس گفت: موضوع جزئیات طرح برجام در جلسه غیرعلنی امروز مورد بحث قرار گرفت و شما هم در جلسه بودید و ما در آن جلسه صبح وفاقی داشتیم که در کل این طرح را بپذیریم بنابراین بنده باید در این رابطه بگویم که نمایندگان با وفاق خود به موضوع کمک کردند و هیچ الزامی در این بحث جایی نداشت.

لاریجانی افزود: همه ما مطلع بودیم که در این موضوع قواره‌ها و مواردی وجود داشت که باید همه آن را رعایت می‌کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ما در حال حاضر به طرحی که در مجلس مورد بحث قرار گرفت و شروطی مبنی بر برجام تعیین کرده بود، رأی دادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار