قائم مقام وزیر صنعت:

بخش توزیع نظام مند نیست/ نظام توزیع در قانون صنفی جایگاهی ندارد

قائم مقام وزیر صنعت گفت: قانون نظام صنفی جایگاه توزیع به خوبی دیده نشده و ما نیازمند تدوین لایحه قانون نظام توزیع هستیم و باید نظام توزیع فعلی رابه سمت افزایش شفافیت و کاهش هزینه ها سوق بدهیم.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت صبح امروز در دومین کنفرانس صنعت پخش ایران با اشاره به اهمیت این صنعت در نظام تولید و توزیع گفت: پس از تصویب قانون انتزاع و واگذاری توزیع محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت فرصتی پیدا کرد تا سیاست های کلان نظام توزیع را بررسی کند .

وی افزود: صنعت پخش با توجه به ارتباط با صنعت و همچنین ارتباط با مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارای اهمیت زیادی در اقتصاد است چرا که از یک طرف با بازاریابی مرتبط است و از طرف دیگر با مصرف کنندگان در تماس است.

خسرو تاج تصریح کرد: می توان گفت رقابتی شدن صنعت پخش نه تنها یک تهدید نیست بلکه یک فرصت به حساب میاید.اگرچه رقابتی شدن صنعت ها در سطح خرد برای بعضی از بنگاه ها تهدید به حساب میاید اما در سطح ملی یک فرصت است .

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به برنامه های این وزارت خانه برای نظام مند کردن نظام توزیع در کشور گفت: یکی از اهداف ما دراین وزارت خانه سازماندهی کردن و نظام مند کردن بخش توزیع است که در پی آن شاهد کاهش هزینه ها هستیم.

وی ادامه داد: هچنین در قانون نظام صنفی جایگاه توزیع به خوبی دیده نشده و ما نیازمند تدوین لایحه قانون نظام توزیع هستیم و باید نظام توزیع فعلی رابه سمت افزایش شفافیت و کاهش هزینه ها سوق بدهیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد:در زنجیره تامین کنونی تعدد ایستگاه ها موجب افزایش برخی هزینه ها شده است .

معاون وزیر صنعت با اشاره به حضور هیات های خارجی در ایران گفت: در طی سفر هیات های خارجی به ایران بیش از 90 درصد مذاکرات انجام شده مربوط به سرمایه گذاری های مشترک و در پی آن تولید و صاردات مشترک بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به اهمیت و نقش فروشگاه های زنجیره ای درنظام توزیع گفت: امیدواریم با افزایش فروشگاه های زنجیره ای در کشور شاهد شفاف شدن نظام توزیع باشیم و همچنین امیدواریم بخشی ازسرمایه گذاری های مشترک در راستای ایجاد فروشگاههای زنجیره ای باشد 

وی به این نکته نیز اشاره کرد: با شفاف شدن نظام توزیع کیفیت کالاها و خدمات افزایش یافته و شاهد کاهش عمر توقف کالا خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار