اهواز؛

صنعت پتروشیمی ایران آماده همكاری با ژاپن است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح ها و مجتمع های پتروشیمی ایران آماده همکاری با شرکت های صاحب نام ژاپنی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: نقشه راه صنعت پتروشیمی ایران تدوین شده و در این مسیر ظرفیت تولید در این صنعت به ١٨٠ میلیون تن خواهد رسید و برای تحقق این هدف باید از همه ظرفیتهای موجود استفاده کنیم تا در افق ١٤٠٤ کشورمان قطب پتروشیمی خاورمیانه شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: شرکتهای میتسوبیشی و میتسویی ژاپن دارای برترین فناوریهای روز جهان در صنعت پتروشیمی هستند و با توجه به سابقه خوبی که در بخشهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران دارند می توانند دوباره در دوران پساتحریم در کشورمان حضور داشته باشند.

عباس شعری مقدم افزود: سرمایه گذاری و انتقال فناوری می تواند زمینه ساز همکاریهای مشترک با شرکتهای ژاپنی باشد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری و تعامل با شرکتهای صاحب نام بین المللی است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در ایران دارای زیرساختهای بسیار خوبی است و سرمایه گذاری در این صنعت سود آور بوده و می تواند ارزش افزوده مطلوبی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که افزون بر فاز ٢ پارس جنوبی که حدود ٢٠ طرح در آن منطقه آماده جذب سرمایه گذاری است، گفت: چابهار نیز به عنوان قطب تازه پتروشیمی می تواند میزبان سرمایه گذاری شرکتهای ژاپنی باشد.

وی تصریح کرد: طرحهای توسعه ای مختلف دیگری در ماهشهر و دیگر مناطق کشور وجود دارد که می توان در آنها اقدام به سرمایه گذاری کرد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاری های جدید حمایت می کند .


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.