راه اندازی 105 تخت مراقبت ویژه تا یکماه آینده/ بدهی بیمه ها نگران کننده شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی شهید بهشتی از راه اندازی 105تخت مراقبت ویژه تا یکماه آینده و ایجاد 100 پایگاه بهداشتی جدید تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر پیوندی  افزود: یکی از مشکلات مهم حوزه سلامت در کشور و از جمله در تهران کمبود شدید تخت مراقبتهای ویژه است، برای جبران این کمبود قرار است تا یکماه آینده 105 تخت آی سی یو، ان آی سی یو و پی آی سی یو در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه خدمات بهداشتی- درمانی به یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم پایتخت را به عهده دارد. برای این کار سه هزار تخت فعال داریم و حداقل با کمبود دو هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

وی گفت: در شرق تهران تنها بیمارستان دولتی، بیمارستان امام حسین(ع) است که جوابگوی مراجعات و نیازهای مردم این منطقه نیست، برای جبران این کمبودها، قرارداد ایجاد 700 تخت بیمارستانی جدید در بیمارستان شهدای تجریش با کمک خیرین منعقد شده است که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: علاوه بر آن، قرار است به زودی قرارداد ایجاد 500 تخت بیمارستانی جدید در بیمارستان امام حسین(ع) نیز منعقد شود.

**ایجاد 100 پایگاه بهداشتی- درمانی جدید در تهران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین از ایجاد 100 پایگاه بهداشتی- درمانی جدید در تهران خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات مناسب به مردم حداقل 200 پایگاه بهداشتی- درمانی جدید باید در تهران ایجاد شود که 100 پایگاه آن تا پایان امسال با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود.

وی گفت: این پایگاههای بهداشتی- درمانی؛ درمانگاهها یا مطبهای بخش خصوصی هستند که مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار می گیرند و خدمات پزشکی بیشتری را با تعرفه دولتی به مردم ارائه می کنند.

**بدهی بیمه ها نگران کننده شده است
پیوندی همچنین در پاسخ به پرسش ایرنا درباره معوقه بیمه ها به بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: بیمه های پایه اکنون بیش از 200 میلیارد تومان به بیمارستانهای این دانشگاه بدهکارند و مطالبات این بیمارستانها را از حدود 7 ماه پیش پرداخت نکرده اند.

وی افزود: تاکنون با کمک اعتبارات دولتی تلاش کرده ایم کارکنان بیمارستانها را راضی نگه داریم و کارانه های آنها تا خرداد پرداخت شده است اما ادامه این روند نگران کننده است و موجب افزایش نارضایی کارکنان، پزشک، پرستار و پیراپزشک بیمارستانهای دولتی می شود.
وی گفت: پرداخت به موقع هزینه خدمات درمانی در بیمارستانها از سوی بیمه ها انتطار نامعقولی نیست و همه تلاش وزارت بهداشت این است که این مشکلات به اجرای طرح تحول سلامت آسیب نزند.

وی افزود: طرح تحول سلامت دستاوردهای مثبتی را در ارائه خدمات درمانی به مردم داشته است و با وجود مشکلات مالی تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی این است که تعهدات دولت به مردم برای ارائه خدمات مطلوب درمانی و کاهش هزینه ها به درستی انجام شود.

** افزایش 10 درصدی مراجعات مردم به بیمارستانهای دولتی
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت موجب افزایش 8 تا 10 درصدی بار مراجعه بستری به بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده است، مراجعات سرپایی نیز بیش از این اضافه شده است اما کمبود نیرو به خصوص کمبود شدید نیروی پرستار مشکلاتی را در ارائه خدمت مناسب به مردم به وجود می آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سازمان برنامه و بودجه محدودیتهای برای صدور مجوز جذب نیرو دارد و امیدواریم که این مشکلات بر طرف شود و بتوانیم به خصوص مشکل کمبود پرستار را که در کل بیمارستانهای کشور وجود دارد، رفع کنیم.

**فاز چهارم طرح تحول سلامت ابلاغ شد
پیوندی همچنین از ابلاغ فاز چهارم طرح تحول سلامت که فاز آموزشی است به دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت آموزش پزشکی، بین المللی شدن دانشگاه، افزایش ارتباطات بین المللی، افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و گسترش آموزش مجازی از بخشهای مهم فاز چهارم طرح تحول سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به ساخت یک خوابگاه بزرگ دانشجویی خبر داد و گفت: ساخت خوابگاه دانشجویی با 700 نفر ظرفیت تا یکماه آینده در کنار این دانشگاه شروع می شود و بخش مهمی از اعتبارات ساخت این خوابگاه را خیرین تامین می کنند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار