دبیر انجمن صنعت پخش عنوان کرد

احتمال تغییر در شیوه قیمت گذاری کالاها

دبیر انجمن صنعت پخش گفت: متاسفانه هنوز کالاها در کشور به شیوه قدیمی قیمت گذاری می شود و پیشنهاد ما این است که به غیر از برخی کالاهای خاص قیمت سایر اقلام تابع عرضه و تقاضا باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جارودی دبیر انجمن صنعت پخش ایران صبح امروز در دومین کنفرانس بین المللی صنعت پخش با اشاره به جلسه اخیر مسئولان این صنعت با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به طور کلی در بخش صنعت پخش دو موضوع نیاز به بازبینی دارد که اولین آن شیوه قیمت گذاری است که متاسفانه قیمت گذاری در ایران هنوز به شیوه سنتی انجام می شود و در این راستا از وزیر صنعت درخواست کرده ایم که در قیمت گذاری کالاها بازنگری شود.

وی افزود: وزیر صنعت با این پیشنهاد موافقت کرده و با توجه به نگرانی دولت از تامین مایحتاج ضروری مردم تنها 8 قلم کالا مشمول قیمت گذاری می شود و با تصمیم وزارت صنعت قیمت گذاری سایر کالاها با توجه به عرضه و تقاضا و صورت خواهد گرفت.

جارودی تصریح کرد: البته در شرایط کنونی با توجه به آرامش سیاسی و اقتصادی کشور قیمت گذاری بسیاری از کالاها نیز به صورت عرضه و تقاضا انجام می شود و خوشبختانه عرضه در بازار بیش از تقاضا است .

دبیر انجمن صنعت پخش درج قیمت بر روی کالا در کارخانجات را مشکل دوم عنوان کرد : متاسفانه این موضوع منجر به مشکلاتی در بازار می شد و سالها این آرزوی ما بود که این مشکل حل شود و بتوان هر کالایی را به قیمت روز به فروش رساند که با درج قیمت در کارخانه ها این امکان وجود نداشت و در این راستا در جلسه برگزار شده با وزیر صنعت تصمیم گرفته شد که کارگروهی تخصصی تشکیل شود و بحث درج قیمت در واحدهای صنفی بر روی کالا و همچنین تغییر شیوه قیمت گذاری بر روی کالا را بررسی نماید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
بدانیم حضورمتخصصین باتجربه راه‌گشاست شفافیت درقیمت وکیفیت اصل است
آخرین اخبار