سعیدی :مشاغل خانگی با حمایت و برنامه‌ریزی مسئولان احیا می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: علاقه زیاد افراد به پشت میز نشینی باعث برهم خوردن تعادل فضای کسب و کار و بروز پدیده بیکاری در جامعه می‌شود.

سعیدی :مشاغل خانگی با حمایت و برنامه‌ریزی مسئولان احیا می‌شودمحمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی بانوان اظهار کرد: نقش زنان به عنوان رکن اصلی نهاد خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، تا جایی که قطب اقتصادی خانه بوده و مخارج خانه را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: در گذشته زنان برای تامین هزینه‌های خانه بخشی از فعالیت اقتصادی را برعهده می‌گرفتند و با انجام برخی کارها از قبیل قالیبافی، حصیربافی و فروشندگی کالاهای خانگی در بازارهای سنتی محلی در تامین معاش خانواده سهیم بودند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اما با مدرنیته شدن شهرها و رواج استفاده از تکنولوژی اینگونه مشاغل رو به زوال می‌رود.

سعیدی در ادامه تصریح کرد: تحصیلات، علاقه روزافزون افراد به داشتن پست و مقام‌های اجتماعی بالا، امروزه موجب شده تا اکثر افراد جامعه به دنبال پشت میز نشینی باشند و از پرداختن به کارهای خانگی غافل شوند.

وی افزود: افزایش تعداد افرادی که به پشت میز نشینی علاقه‌مند هستند، باعث ایجاد محدودیت در یافتن شغل برای آنها شده است، تا جایی که میزان عرضه و تقاضا برای یافتن شغل از حالت تعادل خارج شده است و باعث رکود و افزایش بیکاری در جامعه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه بتوان دوباره شغل‌های خانگی به عنوان بخشی از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی را احیا کرد، با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ایجاد و حمایت از این قبیل مشاغل برای برخی از زنانی که از انجام فعالیت‌های خارج از منزل با مشکل مواجهند، باید گامی موثر برداشته شود.

سعیدی در پایان تصریح کرد: دولت با شناسایی و رفع موانع و مشکلات در بخش اشتغال می‌تواند در توسعه فضای کارآفرینی که نیمی از صنعت را به خود اختصاص داده است، مثمر ثمر واقع شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار