رتبه یک خاویار ایرانی در دنیا / ایران را با خاویارش می‌شناسند

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان گفت: بسته‌بندی و برند خاویار ایرانی در دنیا شناخته شده است.

ارسلان قاسمی رئیس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد خاویار ایرانی گفت: خاویار ایرانی در دنیا رتبه یک را دارد و در بسیاری از نقاط دنیا ایران را با خاویارش می‌شناسند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که در حال حاضر، صید خاویار برای پنج کشور حاشیه دریای خزر ممنوع است، در ایران، امکان پرورش خاویار وجود دارد و چند طرح آزمایشی هم در استان خوزستان در این زمینه انجام شده است.

قاسمی کشورهایی اروپایی و آمریکایی را مقصد اصلی خاویار ایرانی عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان تولید خاویار پرورشی در سال گذشته گفت: سال گذشته کم‌تر از یک تن تولید خاویار داشتیم که امیدواریم این میزان تولید، امسال به 1.5 تن برسد.

رئیس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان، در ادامه اظهار داشت: بسته‌بندی و برند خاویار ایرانی در دنیا شناخته شده است، اما در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، صادرات خاویار توسط واسطه‌هایی همچون امارات انجام می شد.

قاسمی افزود: باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود که با تولید مناسب و پایدار، خاویار ایرانی را به جایگاه قبلی خود برگردانیم که به این منظور، پرورش خاویار در کشور را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
چی هست این خاویار؟
انقدر خاویار خاویار میکنن ؟
آخرین اخبار