تدابیر شدید امنیتی نمایشگاه فرانکفورت برای حضور رشدی + عکس

سلمان رشدی‌ نویسنده مرتد کتاب «آیات شیطانی» در نشست خبری نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور پیدا کرد. برخی اخبار و گمانه‌ها حکایت از تدابیر امنیتی شدید نمایشگاه فرانکفورت برای حضور او دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش سخنرانی سلمان رشدی، نویسنده مرتد در نشست خبری پیش از افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت آغاز شد.
 
پیش از این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل حضور این نویسنده مرتد از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انصراف داده بود.
 
بر اساس اعلام سایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت درب‌های سالن نشست خبری از ساعت 6 صبح باز شده و گمانه‌ها از شکل‌گیری تدابیر شدید امنیتی در سالن کنفرانس حکایت دارد. در این نشست یورگن بوس، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز این نویسنده هتاک به باورهای مسلمانان را همراهی می‌کند.
 
پیش از این یورگن بوس، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نامه‌ای به وزارت ارشاد ایران نوشته بود: «نمایشگاه کتاب فرانکفورت آقای سلمان رشدی را به‌عنوان یک نویسنده شناخته شده در سطح جهان دعوت کرده است. کنفرانس خبری یک روز قبل از نمایشگاه برگزار می‌شود. آقای رشدی در مورد کتاب جدیدش که ماه گذشته چاپ شده است، صحبت می‌کند. ما خوشحالیم که سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صحبت می‌کند، چرا که نمایشگاه کتاب فرانکفورت همیشه طرفدار آزادی بیان بوده است».
 
این روزها در شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان و بین مسلمانان، دوباره حکم تاریخی امام خمینی(ره) درباره ارتداد سلمان رشدی منتشر می‌شود. پیش از این برخی رسانه‌ها از گمانه عدم‌حضور رشدی در این نمایشگاه به دلیل ترس از مواجهه احتمالی با او می‌زدند.
 
رسانه‌های دنیا حضور رشدی را که با توجیه آزادی بیان همراه بوده است اقدام سیاسی دولت آلمان در ضدیت با مسلمانان می‌دانند و این را تفسیر دوگانه دیگری از مفاهیم حقوق بشری برای حمایت از اهانت‌کنندگان به مقدسات مسلمانان برمی‌شمارند، اتفاقی که چندی پیش نیز در توجیه عجیب اقدام نشریه شارلی ابدو صورت گرفت.
 
حمایت از گروه‌های تکفیری و ارائه تصویری خشن از اسلام و حمایت از گروه‌های موهن به مقدسات مسلمانان دو سوی بازی دوگانه رسانه‌ها و دولت‌های غربی در مواجهه با اسلام تفسیر می‌شود.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار