هیئت وزیران تصویب کرد؛

اختصاص 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

دولت در راستای حمایت از بخش کشاورزی و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و کشاورزان، با اختصاص هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید برای خریدهای تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی، بانک مرکزی را موظف کرد به استناد قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی -مصوب 1368- مبلغ هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید برای خریدهای تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی را در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان دستگاه مباشر قرار دهد تا از طریق شبکه تعاونی ها و اتحادیه های تحت پوشش اقدام کند.

بر این اساس، بازپرداخت اصل و سود تسهیلات یاد شده به سیستم بانکی توسط دولت تضمین می شود و این تصویب نامه به منزله تضمین دولت است و در صورت عدم پیش بینی مطالبات قطعی (اقساط لاوصول احتمالی) در بودجه سنواتی به عنوان بدهی دولت بانک عامل محسوب می شود.

همچنین دولت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را موظف کرده است برای باز پرداخت تسهیلات اعطایی در موعد مقرر اقدام کند و بانک مرکزی و بانک های عامل نیز موظف به پیگیری و وصول اقساط (اصل و سود) بوده و مفاد این تصویب نامه نافی مسئولیت و وظایف آنان نیست.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار