رحمانی‌فضلی:

شهرداری تکلیف جمع‌آوری معتادان و متکدیان تهران را در اولویت قرار دهد

وزیر کشور با بیان اینکه نگهداری معتادان در کوتاه مدت رافع مشکل نیست، گفت: باید تکلیف جمع آوری معتادان و متکدیان را مشخص کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور درباره دستور کار جلسه با موضوع محرم گفت: محرم موسم عشق و شور حسینی و چشمه جوشان پویایی، امید و حرکت است.

وی پیام محرم را پیام محرم پیام وحدت و اتحاد دانست و خاطرنشان کرد: باید از طرح مسائل هزینه‌زا در مراسم بزرگداشت این ایام پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در کشور گفت: طرح مسائل منفی موجب یاس و ناامیدی و ایجاد تفرقه بین مردم خواهد شد و نباید با بزرگنمایی برخی مسائل کوچک و حتی خلاف واقع از ایجاد امید، وحدت و حرکت و پویایی است غافل شویم.

وزیر کشور درباره دیگر مصوبه جلسه شورای اجتماعی کشور مبنی بر ایجاد قرارگاه آسیب های اجتماعی در تهران بر اجرای تعهدات دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در قبال مصوبات جلسات قبل شورا تاکید کرد و گفت: تکالیف و تعهدات شورای اجتماعی کشور به مثابه مصوبه دولت است و نهادهای مسئول باید به مسئولیت خود عمل کنند.

رحمانی فضلی ضرورت تسریع در جمع آوری معتادان متجاهر را یادآور شد و گفت: چهره تهران چهره مناسبی نیست و نگهداری معتادان در کوتاه مدت رافع مشکل نیست و باید تکلیف جمع آوری معتادان و متکدیان را مشخص کرد و شهرداری این اقدام را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه به بیان اهم برنامه‌های این سازمان در ماه محرم پرداخت و گفت: بیش از 50 هزار نفر از مبلغان مرد و زن در ایام محرم به 430 شهرستان و بخش اعزام خواهند شد.

وی تعداد هیأت‌های مذهبی ثبت شده در کشور را 91 هزار هیأت اعلام کرد و گفت: حدود 20 هزار هیئت در تهران مستقر است و برای رصد فعالیت آنها در 31 استان کشور ستاد ساماندهی شئون مذهبی ایجاد شده است. ساماندهی سواحل شمال کشور و مجموعه اقدامات انجام شده در 3 استان شمالی کشور دستور دیگر هفتاد و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور بود.

در گزارش معاونان سیاسی امنیتی استانداریهای مازندران، گیلان، و گلستان اعلام شد علیرغم افزایش میزان حضور مردم در سواحل شمالی کشور تعداد افراد غرق شده امسال در سواحل شمالی نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش و نسبت به سال 92 حدوداً 63 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار