خرید خودروی داخلی، نه به خروج ارز از کشور

یک عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس گفت: خرید خودروی داخلی، نه شما به خروج ارز از کشور است و علاوه بر این به اشتغال نیز کمک می‌کند.

خرید خودروی داخلی، نه به خروج ارز از کشورقاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با طرح افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو گفت: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کرده‌اند مبنی بر افزایش 1000 درصدی عوارض، مالیات و تعرفه است.

وی در ادامه گفت: مشکل اساسی نمایندگان مجلس با واردکنندگان خودروهای چینی بی‌کیفیت است و خودروسازانی که در داخل خودروی مناسبی را تولید نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات خودروهای لوکس بیان داشت: متأسفانه خودروهای 7 میلیاردی که وارد کشور می‌شود طبعاتی جز شکاف طبقاتی ندارد.

قاضی‌پور اجرای طرح تعرفه افزایش 1000 درصدی را در حمایت از تولید داخل برشمرد و عنوان داشت: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس حمایت از تولید داخل، مصرف‌کنندگان، قطعه‌سازان و خودروسازان است.

وی با اشاره به رها شدن خودروسازان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متأسفانه این وزارتخانه به کارهایی از قبیل زمین‌داری، بانکداری و باشگاه‌داری روی آورده است و صنعت خودرو را به حال خود رها کرده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشتن کیفیت و قیمت مناسب یک کالا و محصول را جزئی از قانون برشمرد و اظهار داشت: در قانون به داشتن کیفیت و قیمت مناسب اشاره شده است اما متأسفانه از سوی برخی اجرا نمی‌شود.

قاضی‌پور با اشاره به راهکارهای بهبود صنعت خودرو گفت: اولین گام اصلاح صنعت خودرو باید کاهش هزینه‌های نامعقول باشد و دومین گام باید تمام قطعات موردنیاز این صنعت از سوی قطعه‌سازان داخلی تأمین کنند.

وی ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان را گامی مهم برای این صنعت دانست و عنوان کرد: ارائه خدماتی که مشتریان را راضی نگه دارد و تولید محصول با کیفیت از دیگر اقداماتی است که خودروسازان باید همواره در پیش گیرند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با ویژگی‌های صنعت خودروساز داخلی گفت: خرید خودروی داخلی، نه شما به خروج ارز و کمک به اشتغال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
راستی نمایندگان مجلس یادشون باشه که اونا اول باید حقوق مصرف کنندگان یا همون مردم رو باید اولویت بدهند و به جای باز خواست از تولیدکنندگان بیکیفیت ایرانی که حتی از چینیها هم عقبتر افتادند و بازخواست از راهنمایی رانندگی که حضورش فقط در موارد بحرانی قابل لمسه و اداره راه وصنعت که کار بازسازی جاده ها را اینقدر لفت میده ..اینقدر به اخرین چیزی که مردم درصدی فکر میکنند توی جاده ها ممکنه باهاش امنیت داشته باشند نتازند و اتفاقا مالیات خودروی خارجی رو کم کنند ....... اگر ما خودرد ساز داشتیم که میخواست پیشرفت کند حداقل اندازه یه سر جو فعالیت میکردند نه اینکه بعد ده سال که خارجی ها به این کمال رسیدند ما تازه تونستیم پیکان رو دیگه تولید نکنیم. .. لاقل قیمت خودروی خارجی رو کم کنید تا لوکس حساب نشه و همه بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
سلام.خودروی داخلی?مثلا پراید.پراید ساختش ۴میلیون تومان تموم میشه بعد میدنش ۱٨تومان.بعد تازه ماشین نیست که .پراید ودرکل ماشینای ایرانی که ماشین نیستن.الت قتاله اند.
-
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
وظیفه اصلی نمایندگان مجلس حمایت از تولید داخل، مصرف‌کنندگان، قطعه‌سازان و خودروسازان است....این مصرف کنندگانش از اون حرفا بود.خخخخخخخ
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
خوشم اومد بلاخره آدم تا زمانیکه توانش وقدرتش رو داره باید دربیاره .این آقا ی به اصطلاح نماینده هم یکیشون .من هم اگه بودم هوای جیب ام و بهتر داشتم تا نفع مردم بد بخت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
نه گفتن به ارابه های مرگ بهتر از مرگ گفتن به حامیان ان است
آخرین اخبار