چاوشی در نشست استانداری با نمایندگان احزاب:

وزارت کشور منشور اخلاقی انتخابات را آماده کند/ انتخابات باید مظهر وفاق و همدلی باشد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد که انتخابات باید مظهر وفاق و همدلی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نشست مشترک این ستاد با نمایندگان احزاب که صبح امروز(چهارشنبه) در سالن همایش های استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان اعضای نظام جمهوری اسلامی باور داریم که این نظام متکی به آرای مردم بوده و رضایت مردم شرط صحت حکومت اسلامی است چرا که حقانی‌ترین حاکمان تاریخ هم اگر مردم در کنارشان قرار نگیرند نخواهند توانست حکومت تشکیل دهند.

وی در ادامه افزود: امروز رای مردم برای استمرار حکومت امری ضروری است نه تشریفاتی.

چاوشی تصریح کرد: امروز اگر توانسته‌ایم در عرصه توافق هسته‌ای با کشورهای عضو 1+5 این پیروزی را رقم بزنیم به واسطه مقاومت مردم است.

وی با بیان اینکه در دست گرفتن قدرت توسط اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان در اصل تفاوتی ایجاد نخواهد کرد، گفت: مهم این است که ما اجازه ندهیم فرصت طلبان با رفتارهای غیراخلاقی شخصیت‌های بنام کشور را زیر سوال ببرند.

چاوشی افزود: رفتارهایی که متاسفانه در چند روز گذشته در مجلس علیه قهرمانان دیپلماسی کشور اتفاق افتاد، رفتار خوبی نبود چرا که این مذاکرات با اذن و اجازه ولی فقیه آغاز شد و به نتیجه رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت: تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری سبب شد که امروز علیرغم برخی مخالفت‌ها همه گروه‌های سیاسی به نتیجه برسند که باید بر سر منافع ملی تفاهم داشته باشند.

چاوشی با بیان اینکه مکتب ما مکتب جنگ نیست بلکه مکتب صلح است، گفت: هنر جمهوری اسلامی، نفوذ در دل‌های مردم منطقه بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به شکسته شدن تحریم‌ها افزود: اگر تحریم‌ها شکسته نشود معلوم نبود که ما در عرصه اقتصاد ملی قادر به بازسازی باشیم چرا که در این صورت به حاشیه می رفتیم و ابهت جمهوری اسلامی شکسته می‌شد.

چاوشی با بیان اینکه دیپلماسی، هنر جلوگیری از جنگ است، افزود: مقام معظم رهبری مکررا تأکید کردند که ما بر اساس آموزه‌های دینی مجاز به داشتن سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم.

وی با اشاره به سفرهای هیئت‌های اروپایی به ایران گفت: این مسئله برای جمهوری اسلامی ایران یک مزیت است که توانست اتحاد اروپا و آمریکا را بشکند و از این جهت امروز آمریکا دیگر نمی‌تواند مثل گذشته اروپا را در کنار خودش داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چاوشی با بیان اینکه غربی‌ها نسبت به ایران دچار توهم بودند که بوسیله مذاکرات از این توهم خارج شدند، تصریح کرد: بدون تردید شکسته شدن تحریم‌ها به شکوفایی اقتصاد کشور منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز برای نجات میهن و کشورمان از این مشکلات، راهی به جز اتفاق نظر باقی نمانده است، گفت: اگر بخواهیم هر کدام بر موضع سیاسی خودمان پافشاری کنیم کاری پیش نمی‌رود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: ما از وزارت کشور می‌خواهیم منشور اخلاقی انتخابات را آماده کند و باید تاکید کند که ما از حقوق همه مردمی  که در پناه این نظام هستند دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات یعنی انتخاب اصلح که تشخیص آن را قانون بر عهده مردم گذاشته است، گفت: امروز سطح آگاهی مردم با 30 سال پیش بسیار متفاوت است.

به گفته چاوشی، هنر فرهنگی حکومت‌گران این است که فضای فرهنگی جامعه را به گونه‌ای تلطیف کنند که تا مردم به باورهای جمهوری اسلامی پایبند بمانند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات باید مظهر وفاق و همدلی باشد افزود: اگر دولت نتواند فضای کسب و کار را رونق دهد، بازنده است چرا که این کشور با منابع گسترده ثروت جمعیت بیکار زیادی دارد.

چاوشی گفت: اگر یک فرد اصلاح طلب جمهوری اسلامی را قبول دارد نمی‌تواند ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و اگر ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و بر طبل جمهوریت بکوبد اصلاح‌طلب نیست بلکه فردی نفوذی است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه در هر کشوری تعدد احزاب و گروه‌ها برای مردم یک فرصت است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم ایران و کسانی است که در پناه آن هستند و امنیت پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی قطعا با حضور حداکثری مردم در همه عرصه ها امکانپذیر است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار