نایب رئیس مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گشودن گره های تولید با همکاری دولت و مجلس / به عقلانیت اقتصادی دست یافته ایم

نائب رئیس مجلس گفت: ما تقریبا با عقلانیت اقتصادی رسیده ایم که در مبنای آن باید برای گشودن گره های تولید از تمام ظرفیت ملی استفاده کنیم.

به عقلانیت اقتصادی دست یافته ایم/گشودن گره های تولید با همکاری دولت و مجلسمحمدحسن ابوترابی فرد، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این که ما تقریبا به عقلانیت اقتصادی وارد شده ایم اظهار داشت: این عقلانیت اقتضا می کند تا از تمام ظرفیت ملی برای دستیابی به رشد اقتصادی بهره گیریم.

نائب رئیس مجلس افزود: طبق سیاست های مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم که دستیابی به این قله بدون رعایت اصول استاندارد و هدایت منابع به سمت تولید و خدمات آن هم با کیفیت بالا و هزینه تمام شده پایین، امکان پذبر نیست.

وی ادامه داد: در این میان یکی از ارکان کلیدی رشد اقتصادی اصلاح نظام بانکی و سیستم پولی و مالی کشور است که بانک مرکزی در این راستا قدم های را برداشته، اما باید قدم های بلندتری برداشته شود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: در واقع موسسات مالی و اعتباری باید در چار چوب روابط عمل کنند و از سوی دیگر دولت بدهی خود را به سیستم بانکی پرداخت کند.

نائب رئیس مجلس افزود: همچنین افزایش سرمایه بانک ها باید در راستای حفظ ارزش پول ملی و مدیریت رشد نقدینگی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر این که نقدینگی باید به سمت تولید و خدمات هدایت شود، گفت: امیدوارم دولت و مجلس به صورت هماهنگ و با نگاه به رشد اقتصادی و گشودن گره های بنگاه های تولیدی قدم های منطقی بردارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، گره ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار