جدیدترین دروغ رسانه ای غرب: حضور نیروهای ایرانی و کوبایی در سوریه

ادعای حضور نیروهای ایرانی و کوبایی در سوریه جدیدترین دروغ رسانه های غربی در مورد اوضاع سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: رسانه های غربی نمی توانند از داستان سازی های احساسی درباره عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه دست بردارند. این رسانه ها در جدیدترین گزارش های خود ادعا کرده اند نیروهای ایران و کوبا نیز به ائتلاف روسیه-سوریه پیوسته اند تا داعش را در منطقه نابود کنند.

بر اساس ادعای این رسانه ها، سپاه پاسداران ایران طی دو هفته گذشته، شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را در پایگاه نظامی لاذقیه مستقر کرده و این نیروها قرار است در حملات ارتش سوریه علیه داعش در استان ادلب مشارکت کنند.

ابتدا «آسوشیتد پرس» و سپس دیده بان حقوق بشر سوریه که در انگلیس مستقر است در گزارش هایی اعلام کردند نزدیک به 1500 نیروی ایرانی وارد سوریه شده اند.

«صباح زنگنه» کارشناس مسائل خاور میانه در این باره در گفتگویی با بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک گفت این گزارش ها، هیچ نسبتی با حقیقت ندارند.

وی افزود: «این موضوع نیازی به گفتن ندارد که همکاری میان ایران، روسیه، عراق و سوریه، از جمله تبادلات اطلاعاتی و همکاریهای نظامی با هدف ریشه کن کردن داعش، ممکن است موثر واقع شود.

مقامات ایران بارها اعلام کرده اند جمهوری اسلامی آماده است حمایت های لازم را برای انجام چنین اقداماتی فراهم کند. باید تصریح کنم ارتش سوریه از توانایی ها و توان بالقوه برای انجام عملیات زمینی به تنهایی و بدون کمک خارجی برخوردار است. با این وجود، ایران آمادگی دارد به ارائه مشاوره های بیشتر به ارتش سوریه ادامه دهد.»

البته چنین به نظر می رسد که رسانه های غربی این موضوع را به درستی درک نکرده اند. آنها به شیوه شگفت آوری، انتشار خبر حمله قریب الوقوع نیروهای کوبا را علیه داعش در سوریه منتشر کردند.

«فاکس نیوز» به عنوان یک رسانه جریان میانه غربی به نقل از کارشناسان موسسه مطالعات کوبا در دانشگاه «میامی» و همچنین یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گزارشی اعلام کرد ژنرال «لئوپولدو سینترا فریاس» رئیس یک گروه از نیروهای نظامی کوبا وارد سوریه شده است تا در عملیات نظامی به رهبری روسیه علیه تروریست ها مشارکت کند.

این گزارش همان طور که پیش بینی می شد، بحث و جنجال های گسترده ای را در رسانه های اجتماعی به وجود آورد.

یک دیپلمات در سفارتخانه کوبا در دمشق در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «این حماقت محض است. انگار که ادعا کنند روسیه، نیروهای خود را به ماداگاسکار اعزام کرده است .» وی صریحا اخبار منتشر شده درباره اعزام نیروهای ارتش کوبا به سوریه را تکذیب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
اینامستشارن نه جنگجو به عبارت ساده اینها به ارتش سوریه راه ورسم جنگ کردن باتروریستهارا آموزش میدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
پس اینایی که کشته میشن ژاپنین???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
وجدانن رسانه هاشون **خلن ها:/

کارشون شده شایعه سازی همش:/

مردمشون هم بوووووووووق همش باور میکنن:)خخخ
آخرین اخبار