پرسپولیس 1 - صبا 1

طارمی با خوشحالی به سبک کاپیتان پرسپولیس را شاد کرد

تیم فوتبال پرسپولیس تهران امشب در قالب آخرین دیدار از هفته هشتم رقابت های لیگ برتر میزبان صبای قم است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم فوتبال پرسپولیس تهران امشب در قالب آخرین دیدار از هفته هشتم رقابت های لیگ برتر میزبان صبای قم است.

ورزشگاه: 

آزادی

داور: 

شاهین حاج بابایی- محمدرضا منصوری- مهدی الوندی- وحید کاظمی؛ ناظر داوری: حیدر شکور

پرسپولیس:

سوشا مکانی، محمد انصاری، رامین رضاییان، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، محسن مسلمان، رضا خالقی فر، علی علیپور و مهدی طارمی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

صبای قم:

حامد لک، امیرحسین صادقی، فیلیپه ماچادو، هاشم بیک زاده، محمدامین آرام طبع، فرشید باقری، قاسم دهنوی، ابوالفضل ابراهیمی، جلال الدین علی محمدی، محمد اوسانی و محمد قاضی

سرمربی: علی دایی

دقیقه حساس:

دقیقه یک: اولین حرکت از سوی رضا خالقی فر درون محوطه جریمه انجام شد که پاس این بازیکن قبل از رسیدن به مهاجمان پرسپولسس توسط مدافعان به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 3: ارسال ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه با ضربه سر محسن بنگر همراه شد که توپ این مدافع پیش تاخته با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 19: ارسال رامین رضاییان به قصد ضربه سر توسط محسن بنگر در محوطه جریمه را مدافعان صبا زودتر قطع کردند و یک کرنر برای پرسپولیس شکل گرفت.
دقیقه 26: مهدی طارمی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و مثل دیدار با ذوب قصد گرفتن پنالتی از صبایی ها و اینبار حامد لک را داشت که داور دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه 30: روی یک ضد حمله جلال الدین علی محمدی صاحب فرصت شوت زنی از پشت محوطه جریمه شد که توپش با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
دقیقه 32: ارسال خالقی فر  به درون محوطه جریمه ضربه سر مهدی طارمی همراه شد که توپش با کمترین اختلاف ممکن به بیرون رفت.
دقیقه 33: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از کنار دروازه صبا و حامد لک به بیرون رفت تا این فرصت هم از دست شاگردان برانکو برود.
دقیقه 46: اولین حمله پرسپولیسی ها روی همکاری علیپور و طارمی با شوت مهاجم جنوبی پرسپولیس همراه بود که ضربه اش در بین راه به کرنر رفت.
دقیقه 59: چندد ضربه ناقص از بازیکنان پرسپولیس در نهایت با ضربه آکروباتیک علیپور همراه شد که توپ به بیرون رفت.
دقیقه 60: محمد اوسانی در ضدحمله صاحب فرصت شد که ضربه آرامش را سوشا مکانی به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه 61: بار دیگر در ضدحمله صبایی ها صاحب فرصت شدند که در محوطه جریمه پاس اوسانی را پیش از این که توپ به دهنوی برسد نورمحمدی به کرنر فرستاد.
دقیقه 65: ارسال رضاییان و تاثیر طارمی روی توپ، آن را در اختیار نوراللهی قرار داد و او با چرخشی عالی صاحب فرصت شوت زنی شد و البته ضربه اش با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 67: خالقی فر می توانست بازی خوبش را با گل توام کند که شوت دیدنی اش از فاصله 25 متری به تیرک دروازه حامد لک برخورد کرد.
دقیقه 68: کریم اسلامی در سمت مقابل در ضد حمله صاحب توپ شد و او نیز از فاصله زیاد ضربه اش را نواخت که توپ در اختیار سوشا مکانی قرار گرفت.
دقیقه 70: فرار مهدی طارمی به سمت محوطه جریمه صبا با خطای فرشید باقری همراه شد که داور ضمن اعلام خطا این بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه 71: ضربه ایستگاهی توسط مهدی طارمی به سمت دروازه صبا نواخته شد و در آستانه ورد به دروازه توسط حامد لک به اوت فرستاده شد.
دقیقه 73: روی ضد حمله و در حالی که صبایی ها به دروازه مکانی نزدیک شده بودند این محسن بنگر بود که با جاگیری خوبش موفق شد ضربه مهاجم این تیم دفع کند و خطر گل دوم را از پرسپولیس دور کند.
دقیقه 75: حرکات هماهنگ بازیکنان پرسپولیس در فاز تهاجمی و پاسکاری عناصر هجومی توپ را به طارمی رساند که ضربه فنی او را لک به زیبایی دفع کرد و به کرنر فرستاد.
دقیقه 81: در حالی که رضاییان می توانست با ضربه ای دقیق دروازه حامد لک را باز کند، ضربه اش را با شدت هر چه تمام و البته بدون دقت نواخت که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 84: فرار اسلامی به درون محوطه جریمه و عبور توپ از میان پاهای سوشا گلی برای صبا رقم زد که داور به نشانه آفساید آن را رد کرد.
دقیقه 90: قاسم دهنوی در حرکتی زشت الفاظ زشتی علیه محمد انصاری به کار برد که مورد انتقاد علیرضا نورمحمدی، کاپیتان پرسپولیسی ها قرار گرفت و در ادامه برخورد و درگیری این دو باعث شد تا داور این دیدار هر دو بازیکن را از زمین اخراج کند.

گل:

روی ضربه ایستگاهی شکل گرفته از سمت راست، محمد قاضی موفق شد سانتر علی محمدی را با قطعی خوب وارد دروازه سوشا مکانی کند که در نقش نظاره گر ظاهر شده بود.
روی ارسال ضربه ایستگاهی مهدی طارمی با پشت سر توپ را به سمت دروازه صبا نواخت که گل تساوی این تیم را رقم زد. طارمی بعد از گل شادی اش را با هانی نوروزی روی نیمکت پرسپولیس تقسیم کرد.


حاشیه:

* مسعود اسماعیل پور، نائب قهرمان کشتی جهان نیز با حضور در استادیوم آزادی از نزدیک شاهد این دیدار فوتبال بین پرسپولیس و صبای قم خواهد بود.

* محمد پنجعلی، فرشاد پیوس و مهرداد میناوند با حضور در استادیوم آزادی از نزدیک دیدار تیم سابق شان را تماشا می کنند و مورد توجه هواداران پرسپولیس هم قرار گرفتند.

* مراسم نوحه خوانی با همکاری باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ به مناسبت ایام محرم و شهادت سردار حسین همدانی و درگذشت هادی نوروزی در ابتدای بازی برگزار شد.

*یگان ویژه حاضر در استادیوم با به اهتزاز درآوردن بنری از هادی نوروزی خود را با غم درگذشت هادی نوروزی سهیم دانست و ان را به هواداران و باشگاه پرسپولیس و نیز جامعه ورزش تسلیت گفت. این بنر به وسیله موتوری چهار چرخ در پیست تارتارن استادیوم آزادی به گردش درآمد و مورد استقبال هواداران نیز قرار گرفت.

* عادل فردوسی پور در حالی که برای شرح فضای استادیوم برای بینندگان تلویزیونی در چمن حاضر شده بود با تشویق هواداران پرسپولیس و شعار "عادل پرسپولیسی" مواجه شد.

* حدود 25 هزار تماشاگر در ورزشگاه هستند که همگی‌آن‌ها هادی نوروزی را تشویق می‌کنند.

* برای مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ورزشگاه مداحی شد.

* همه بازیکنان پرسپولیس پیش از شروع مسابقه به سمت علی دایی رفتند و از او رخصت گرفتند.

* سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس با بهزاد غلام پور مربی دروازه‌بان‌های صبا خوش و بش گرمی کرد.

* هانی نوروزی پسر هادی نوروزی به صورت نمادین به عنوان کاپیتان پرسپولیس وارد زمین شد و در مراسم پرتاب سکه که از سوی داوران انجام می‌شود شرکت کرد و زمین بازی پرسپولیس را او انتخاب کرد.

* هواداران پرسپولیس با هادی نوروزی خداحافظی کردند.

* شماری از مسئولان صبای قم در جایگاه ویژه حضور دارند.

* پیش از شروع مسابقه یک دقیقه سکوت برای احترام به هادی نوروزی و سردار همدانی اعلام شد.

* محسن بنگر پیش از شروع مسابقه به یاد هادی نوروزی گریه کرد.

* محسن مسلمان بازوبند کاپیتانی را که عدد 24 روی آن نوشته شده بود و به رنگ مشکی بود را بر بازوی علیرضا نورمحمدی بست.

* در حلقه اتحاد بازیکنان مهدی طارمی برای بازیکنان صحبت کرد.

* هاشم بیک زاده در دقیقه 3 مسابقه مصدوم شد و جای خود را در ترکیب صبا به سامان آقازمانی داد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار