شناسایی 240مورد جعل علامت استاندارد در کشور

معاون توسعه و امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد گفت: در یکسال گذشته 240 مورد جعل علامت استاندارد و 410مورد جعل علامت بر چسب مصرف انرژی در کشور شناسایی و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، یونس الستی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در ساری افزود: در یک سال گذشته بیش از 80 هزار مورد بازرسی در بازار مصرف و واحدهای تولیدی , صنعتی و خدماتی صورت گرفته است که 11هزارو 340 مورد کالا توقیف شده است.
وی تامین امنیت مصرف کالا و خدمات مطلوب به مردم را مهمترین ماموریت سازمان ملی استاندارد عنوان کرد و خاطر نشان کرد: شعار جهانی امسال « استاندارد زبان مشترک جهان بر مبنای تعامل مردم » است.
الستی با اشاره به نودمین سالگرد تاسیس استاندارد ملی ایران ، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از بین 163کشور عضو استاندارد بین المللی ،رتبه 27دنیا را دارد.
معاون توسعه و امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد گفت :استاندارد اجباری کالا سر لوحه استاندارد سازی بوده است و نگاه کنترل حداکثری به رغم تمامی سعی و تلاش ،پاسخگوی انتظارات مردم نبوده است.
الستی تصریح کرد: با توجه به افزایش واحدهای تولیدی و صنعتی و از طرفی کمبود منابع اعتبار ،حاکمیت دولت بر نظارت استاندارد ضعیف بوده و امروز نظام قوی و کارآمد نظارت بر تولیدات و کالاهای مصرفی ضروری است.
وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از کالاها مشمول استاندارد اجباری بوده است اما در رویکرد جدید تمامی کالاها و خدمات نیز مشمول استاندارد سازی شده است.
وی ساماندهی عوامل توزیع بازار و توجه به قوانین مصرف کننده و نظارت بر بازار از برنامه های مهم سازمان ملی استاندارد اعلام کرد.
به گفته الستی پارسال چهار هزار مورد استاندارد جدید و تجدید نظر تدوین شده است.
وی آموزش و ترویج 586هزار نفر ساعت ،آموزش 181هزار ساعت کنترل کیفی و ارزیابی انطباق28هزارو 500 مورد صدورو تمدید مجوز و پنج هزارو 200مورد تعلیق را از عملکرد سال گذشته سازمان ملی استاندارد عنوان کرد.
به گفته الستی قانون جدید تشکیل سازمان ملی استاندارد در دستور کار مجلس قرار دارد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار